TIBERIU TROIA

Harley-Davidson CVO Road Glide ST, model 2024

Din întreaga colecție de modele Harley-Davidson apărute în acest an, am ales una dintre cele mai deosebite motociclete, pe care nu o poți testa în Europa și am adus-o în platou, ca să o puteți vedea și ca să vă spun povestea ei: CVO Road Glide ST.

Pentru cei care nu sunt familiarizați cu modelele Harley-Davidson, CVO este prescurtarea de la Custom Vehicle Operations, o colecție de motociclete de producție limitată, produsă începând din 1999.

În fiecare an, cei de la Harley-Davidson aleg câteva modele dintre cele mai căutate, le adaugă piese din colecția Screemin’ Eagle și le vopsesc în niște scheme coloristice care nu se mai repetă niciodată.

De-a lungul celor 25 de ani de existență a acestei colecții, designerii și inginerii companiei au dezvoltat cu atenție motocicletele, pentru a îmbunătăți și mai mult experiența de pilotaj, respectând în același timp moștenirea și poziția lor ca simboluri în inimile entuziaștilor din întreaga lume.

Harley-Davidson CVO Road Glide ST

Pentru 2024, unul dintre modelele Harley-Davidson CVO este Road Glide ST, platforma de la care a fost construită motocicleta folosită de piloții echipei oficiale în campionatul Moto America, la clasa King of the Baggers.

Competiția introdusă în ediția 2021 a campionatului a oripilat profesioniștii curselor, dar a atras atenția publicului încă de la primele etape.

Monștrii mecanici modificați pentru curse, a căror versiune de serie cântărește peste 400 de kg, evoluează pe pistă într-un mod surprinzător și spectaculos, păstrând exact formele modelelor de serie, chiar și cutiile laterale.

Harley-Davidson a câștigat două dintre cele trei ediții ale competiției desfășurate până acum, motocicleta învingătoare arătând exact așa, dar având altă specificație tehnică.

Harley-Davidson CVO Road Glide ST

Modelul Road Glide ST 2024 este echipat cu motorul Milwaukee-Eight 121 High Output, de 1977 cmc, care produce o putere maximă de 127 cai la 4900 rpm și un cuplu impresionant de 190 Nm la 4000 rpm.

Motocicleta este mai ușoară decât toate generațiile anterioare, dacă se poate spune despre o motocicletă HarleyDavidson că este ușoară.

Adevărul este că masa la plin de 380 kg este mai mică cu 11 kg decât modelul 2023 și cu 27 de kg decât cel din 2022 și asta a fost posibil datorită numeroaselor repere realizate din fibră de carbon și alte materiale alternative.

Harley-Davidson CVO Road Glide ST

Cu toate acestea, 380 de kg rămân o masă care trebuie respectată și, după părerea mea, oricine ar trebui să se gândească bine înainte de a face o astfel de investiție, pentru că, poate ai banii necesari și îți permiți achiziția din punct de vedere financiar, dar oare ți-o permiți din punct de vedere fizic ?

Carena noului model CVO Road Glide ST este o actualizare agresivă a celei cunoscute ca “bot de rechin” a generației 2022 și se integrează cu formele rezervorului de combustibil, a capace- lor  laterale și a genților.

Harley-Davidson CVO Road Glide ST

Mulți nu agreează formele acestei carene și mărturisesc că nici eu nu am înțeles-o, dar asta până am testat prima dată motocicleta și am văzut efectul pe care îl are forma carenei și a parbrizului, care contribuie și el la dirijarea fluxului de aer, totul fiind proiectat prin folosirea dinamicii computerizate a fluidelor pentru îmbunătățirea eficienței aerodinamice și fiind studiat în tunelul aerodinamic.

Pentru controlul unei astfel de motociclete de aproape 400 de kg, este nevoie de amortizoare performante și un sistem de frânare eficace și Road Glide ST le are.

Harley-Davidson CVO Road Glide ST

Showa sunt suspensiile, complet reglabile față / spate și Brembo este furnizorul componentelor sistemului de frânare, ceea ce face ca motocicleta să aibă o ținută de drum remarcabilă, lucru la care contribuie și centrul de greutate foarte coborât și, de ce nu, poziția joasă a șeii.

Un alt punct forte al motocicletei este sistemul infotainment, cu un bord spectaculos, poate cel mai mare și performant dintre cele instalate pe motocicletele de serie și cu o instalație stereo cu multe difuzoare și cu un amplificator a cărui putere este suficientă și pentru cluburi.  

Merită să amintesc și de pachetul electronic, complet și complex. Motocicletele Harley-Davidson nu mai sunt cele de acum 10 ani, acum există tot ceea ce se găsește pe o motocicletă modernă,

Harley-Davidson CVO Road Glide ST

făcând viața pilotului mai ușoară: ABS, sistem de frânare combinat, control al tracțiunii, sistem de control al derapajului roții spate, toate acestea active pe viraje, sistem de asistență la plecările din rampă și sistem de monitorizare a presiunii din anvelope.

Și ajungem la unul dintre puținele minusuri sau, dacă vreți, la unul dintre detaliile care fac ca Harley-Davidson CVO Road Glide ST să nu fie văzut chiar pe toate străzile din România: prețul.

O astfel de motocicletă costă în țara noastră 48.300 de euro și cu asta am spus totul.

E frumoasă, merge bine, nu e pentru toată lumea și acum nu mă refer la valoare, ci la greutate, dar, dacă îți trebuie și ai banii…

Harley-Davidson CVO Road Glide ST

Din păcate, de data asta nu vă pot recomanda să testați motocicleta, pentru că asta nu se poate și nu e cazul să vă gândiți că asta se întâmplă doar în România. Nici în țările bogate, un CVO nu se testează, se cumpără direct, fără test.

Și la noi se va cumpăra, se va găsi cineva care nu va putea să doarmă până nu va avea bijuteria asta în garaj.

Pentru mine nu este o opțiune realistă, mă depășește din toate punctele de vedere, dar îi doresc de pe acum viitorului proprietar să-i aducă numai bucurii.

Harley-Davidson CVO Road Glide ST, model 2024

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau X (ex Twitter) iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*