Cu șase Polaris Pro R aliniate la startul Raliului Dakar ediția 2023, echipa Xtremeplus este bine pregătită pentru cea mai grea cursă din lume.
Noul Polaris Pro R este construit pentru cei mai pretențioși piloți, rescriind regulile performanței clasei rezervate vehiculelor side-by-side. Dacă adăugăm la performanțele noului model experiența și abilitățile echipei franceze Xtremeplus, care reprezintă fabrica Polaris la Raliul Cross-Country și Baja în Europa, Africa, Asia și Orientul Mijlociu, rezultatul final al celor șase echipaje la acestă ediție este așteptat cu încredere de sponsori.
Vestea bună pentru echipă este că noul RZR, echipat cu un motor aspirat de 2000 cmc, patru cilindri, 16 supape și 225 CP, este aproape de a fi gata de cursă direct din fabrică, cu modificări concentrate în principal pe pregătirea mașinii pentru supraviețuire pe parcursul celor 14 zile și traseului de 9.300 mile în cea mai grea cursă de pe planetă.
Marco Piana, proprietarul echipei Xtremeplus, oferă o perspectivă mai atentă asupra aspectelor tehnice implicate în pregătirea Polaris Pro R pentru Dakar în clasa T4.
Șasiu
„Am dezvoltat un șasiu care respectă reglementările de siguranță FIA. Conform regulilor, transmisia și punctele de montare pentru amortizoare trebuie să rămână aceleași și trebuie să respectăm exact dimensiunile caroseriei originale – dar putem schimba materialele pentru a fi mai potrivite condițiilor cursei” a declarat Piana.
„Pornind de la zero, am proiectat plafonul habitaclului împreună cu caroseria, sistemul de răcire și tabloul de bord din interiorul mașinii. Aceasta este cea mai bună opțiune și în ceea ce privește siguranța deoarece celula de siguranță, bara de rulare, este inclusă în șasiu.”
Aerodinamica
„Aerodinamica joacă un rol important în competiții”, continuă Piana. „Forma lui Pro R și plafonul sunt ambele proiectate pentru un flux optim de aer și, desigur, trebuie să respectăm dimensiunea originală a vehiculului.
Am folosit fibră de carbon din caroseria originală a mașinii, iar restul trebuie făcut din aluminiu, deoarece condițiile de pe Dakar sunt atât de ostile încât piesele ușoare folosite în alte tipuri de curse pur și simplu nu ar rezista primului kilometru parcurs. Trebuie să găsim echilibrul între greutatea și rezistența pieselor.”
Motor
„Clasele side-by-side au limite de putere și viteză impuse de regulament. Pentru a concura la categoria T4, trebuie să punem un restrictor de aer de 26 mm pentru a reduce puterea la 170 CP și o limită de viteză de 125 km/h”, explică Piana. „Deoarece nu putem atinge motorul, am dezvoltat electronica pentru a gestiona reducerea puterii. ECU și tabloul de bord monitorizează toate datele importante pe care trebuie să le cunoaștem pentru funcționarea lină și eficientă a motorului și a vehiculului.”
Fiabilitate
„Fiabilitatea este cheia pentru a câștiga un raliu. Mașinile de curse au suspensie întărită, cu triangulare modificată și componente mai mari. Pregătirea și întreținerea echipei noastre sunt finalizate cu sprijinul partenerilor tehnici – Donerre pentru suspensie, CST pentru anvelope, Emka pentru lubrifianți și, desigur, Polaris.”
Siguranța
„Siguranța este o prioritate și toate echipamentele de siguranță solicitate de FIA sunt instalate.”
Navigație
„Cele șase Xtremeplus Polaris Pro R vor fi echipate cu echipamentele obligatorii Ertf și Marlink.”
Gata de drum
„Noul Polaris Pro R este unic în lumea vehiculelor SSV, este agresiv și sportiv”, continuă Marco Piana. „Privind traseul Dakar, formula câștigătoare a acestei noi mașini este cuplul său, agilitatea și cursa uriașă a suspensiei, gata să accepte orice.”
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.