Motocicleta a fost construită de Bike-Farm Melle în trei zile, în fața publicului prezent la Custombike Show, organizat în Bad Salzuflen, Germania.
Desfășurat pentru prima dată în 2007 și fiind punctul culminant al celebrului show Custombike, European Biker Build-Off a avut în finală două echipe care au concurat pentru a-și construi motocicleta personalizată în doar trei zile, în direct, sub ochii vizitatorilor expoziției.
Lupta pentru titlul din acest an a fost cu atât mai interesantă cu cât ambii finaliști vin din aceeași regiune, la doar 30 km unul de celălalt: Bike-Farm, dealerul Indian Motorcycle din Melle și Reibchen + Stegemann, dealerul Harley-Davidson din Bielefeld.
De vineri până duminică la prânz, pe scena special pregătită a putut fi urmărită construcția în direct a două motociclete personalizate extraordinare.
Cu 529 la 179 de voturi, aproape un raport de 3:1, publicul a ales câștigător proiectul Indian Chief „Purple Haze” prezentat de Bike-Farm.
„Un chopper clasic cu furcă lungă bazat pe Indian Chief 2022. Este absolut uimitor ceea ce echipa Bike-Farm a creat aici. Această motocicletă a preluat și dus mai departe conceptul care stă la baza actualei game Chief: spiritul trecutului combinat cu tehnologia de astăzi.” a declarat Ola Stenegärd, Director de Design Industrial la Indian Motorcycle.
„În timpul dezvoltării unei motociclete am avut în vedere întotdeauna constructorii și am muncit foarte mult pentru a face din noul Indian Chief o platformă pe care îți face plăcere să lucrezi. Așadar, este o plăcere să văd această pânză grozavă pentru a crea artă din motociclete.”
Nu numai că „Purple Haze” a fost proiectat complet în jurul actualului motor răcit cu aer Thunderstroke 116, dar încă mai prezintă toate facilitățile electronice ale originalului Chief Dark Horse de la care a evoluat: de la ABS la navigație GPS, prin intermediul ecranului tactil al bordului original instalat acum în rezervorul modelului Chieftain revizuit.
Alte componente de bază au fost, de asemenea, adoptate și adaptate de la motocicleta originală, cum ar fi scărițele și sistemul de frână. Cadrul a fost fabricat de experții olandezi de la VG Motorcycle Specials, iar toate celelalte componente sunt realizate la comandă de echipa Bike-Farm: piese din tablă, cum ar fi capacul rezervorului cu indicator integrat și transmițător GPS pentru aripile au fost create în companie, la fel ca spătarul pasagerului, șaua, roțile, ghidonul, transmisia finală, sistemul de admisie și evacuare.
Chiar și furca fără etanșare, fără ulei, cu tuburile glisante lubrifiate cu teflon care încorporează cartușele produse de Progressive Suspension. În fine, Lange Metallveredelung s-a ocupat de suprafețele cromate, în timp ce Vossi Lackcenter Melle s-a ocupat de finisarea vopselei.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.