TIBERIU TROIA

Harley-Davidson Low Rider ST, noul model cruiser din familia Softail

Apariția modelului Low Rider ST a fost o etapă naturală după succesul înregistrat de Low Rider S, motocicleta de la care a pornit dezvoltarea noului cruiser.

Harley-Davidson Low Rider ST

Cu trei ani în urmă, Harley-Davidson a lansat un singur nou model Softail pentru sezonul 2020, Low Rider S.

Am avut șansa să fiu invitat la evenimentul organizat pentru presă, în Statele Unite, la San Diego, o experiență pe care nu ai cum s-o uiți.

Din primele momente ale testului am înțeles că motocicleta mi se potrivește, poziția pilotului fiind cea care îmi place.

În perioada care a urmat, oamenii din departamentul de design al firmei au monitorizat evoluția motocicletelor de pe piață, la diferitele adunări și au constatat că mulți o modificaseră.

Harley-Davidson Low Rider ST

În cele mai multe dintre cazuri, capacitatea cilindrică fusese majorată, se instalaseră amortizoare cu cursă mai lungă, genți laterale pentru drumuri lungi și carenă fixă.

Exact asta a adus constructorul ca noutate pe Low Rider ST și nu este pentru prima dată când o motocicletă nouă apare ca urmare a publicului, care știe ce vrea de la acea motocicletă.

Probabil cea mai importantă schimbare a fost realizată prin instalarea motorului Milwaukee-Eight 117, cel mai mare motor instalat pe un model de serie. Până acum, Harley-Davidson utilizase acest motor doar pe modelele CVO, dar acum l-a instalat pe toate noile modele ST.

Harley-Davidson Low Rider ST

Fișa tehnică Harley-Davidson Low Rider ST

Motor Milwaukee-Eight 117 în patru timpi, cu doi cilindri gemeni în V la 60 grade, patru supape pe cilindru, SOHC, răcire cu ulei / aer, injecţie electronică ESPFI.

Capacitate cilindrică: 1923 cmc, alezaj x cursă: 103,5 x 114,3 mm, raport de compresie: 10,2:1.

Putere maximă: 102 CP (77 kW) / 4750 rpm, cuplu maxim: 169,0 Nm / 3500 rpm.

Cadru tubular din țeavă de oțel cu componente forjate şi turnate, basculă din oțel

Harley-Davidson Low Rider ST

Cutie de viteze cu şase trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei, cu acţionare mecanică, transmisie finală pe curea.

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată cu cartuş Ø 43 mm, cursă roată faţă: 130 mm.

Suspensia spate: monoamortizor cu reglaj hidraulic de la distanţă a preîncărcării, cursă roată spate: 112 mm.

Frână faţă hidraulică cu dublu disc flotant din oţel Ø 300 x 5,1 mm, etriere cu patru pistonaşe, ABS.

Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 292 x 5,8 mm, etrier flotant cu două pistonaşe, ABS.

Harley-Davidson Low Rider ST

Roată faţă 19”, roată spate 16”, roţi cu jante din aliaj de aluminiu cu nouă spiţe.

Anvelope Michelin Scorcher “31”, faţă: 110/90B19 62H BW, spate: 180/70B16 77H BW.

Lungime: 2365 mm, ampatament: 1615 mm, înălţime la şa: 720 mm, gardă la sol: 150 mm.

Masă la plin: 327 kg, capacitate rezervor benzină: 18,9 litri, consum mediu: 5,0 ltr./100 km.

Prețul în România al modelului Low Rider ST este între 22.522 – 22.879 euro, în funcţie de culoare și poate fi comandat la magazinul Harley-Davidson București.

Harley-Davidson Low Rider ST

Am postat mai jos prezentarea modelului Harley-Davidson Low Rider ST, articol realizat în 2019, imediat după lansarea oficială a motocicletei.

Harley-Davidson Low Rider S, model 2020 – test și prezentare – varianta video

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*