TIBERIU TROIA

CBR1000RR-R Fireblade SP vs. British Superbike – cât de rapidă este motocicleta de serie?

Dezvoltarea modelului Honda CBR1000RR-R Fireblade SP „Born to Race” a dus la o motocicletă perfectă pentru circuit, cu un nivel al performanței și controlului fără precedent.

CBR1000RR-R

Bazându-se pe tehnologia motorului și a șasiului RC213V-S și cu aerodinamica preluată de la modelul RC213V MotoGP, Fireblade este concepută pentru viteză.

Totuși, ce înseamnă toate acestea pe pistă?

Honda a încercat să răspundă la această întrebare cu ajutorul echipei oficiale Honda Racing UK din campionatul BSB.

CBR1000RR-R

Cât de rapidă este versiunea de producție a celei mai recente versiuni Fireblade?

Motocicleta de competiție, conform regulamentului din British Superbike, trebuie să fie dezvoltată din modelul de serie omologat și este evident că cele două modele au multe în comun.

Componentele de bază, cum ar fi șasiul și motorul, sunt aceleași, dar motorul utilizat în campionat are, la rândul său, componente înlocuite cu unele special proiectate, de exemplu unitatea centrală ECU, modificări permise la angrenaje și o greutate minimă de 168 kg.

CBR1000RR-R

Deci, înarmat cu motocicleta folosită în campionatul britanic, Glenn Irwin, a doua vedetă a echipei Honda Racing UK și cu o motocicletă CBR1000RR-R Fireblade SP luată direct din showroom, cu excepția unui set de anvelope slick SC0 Pirelli Diablo Racing, a fost la un test pe pista circuitului internațional Oulton Park.

Ambii timpi rezultați în urma acestui test au fost obținuți Glenn Irwin, care a testat motocicletele în aceeași zi și în aceleași condiții, pe pista cu o lungime de 4,33 Km.

CBR1000RR-R

În ultima tură a unui test de șase ture, Glenn a stabilit un timp pe tur de 1’39.054 pe modelul de serie CBR1000RR-R Fireblade SP, la doar 2.872 secunde de timpul pe care l-a obținut pe motocicleta de competiție British Superbike Fireblade.

În mod uimitor, timpul lui Glenn pe CBR1000RR-R Fireblade SP standard, încă echipat cu oglinzi, set de instrumente standard și toate componentele motocicletei luate direct din showroom, l-ar fi calificat pe a 11-a linie de start pentru cursa BSB Superstock, pe circuitul Oulton Park, la prima etapă a sezonului 2021.

CBR1000RR-R

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul  YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*