Record de viteză de orice fel – asta este ceea ce îşi doreşte cu orice preţ cunoscutul pilot de motociclism Guy Martin, multiplu câştigător de curse pe cele mai dificile circuite din Anglia.
Născut într-o familie în care motociclismul este tradiţie şi religie, Guy Martin nu putea să aleagă alt drum în viaţă.
Înca din copilărie a fost prezent la toate cursele pe circuit ale tatălui său Ian, până în 1988, când Guy avea 7 ani şi tatăl său a avut un accident care a însemnat retragerea din viaţa sportivă.
Dar retragerea nu a însemnat abandonul curselor, ci numai reorientarea profesională, pentru că Ian a devenit unul dintre cei mai buni mecanici din padocul curselor de moto, alături de fiica sa Kate, sora lui Guy, care a fost mult timp singura femeie mecanic din garajele BSB, până s-a casatorit cu Patrick Farrance, de 2 ori câştigător al cursei TT din Insula Man, la clasa ataş.
Guy a reuşit să impresioneze încă de la începutul carierei sale de pilot, reuşind victorii pe cele mai dificile circuite din Anglia şi Irlanda – Scarborough, Ulster Grand Prix, Cookstown 100, Kirkistown.
Luptând cu fantomele trecutului şi cu el însuşi, Guy câştigă 3 curse în aceeaşi zi pe Oliver’s Mount, circuitul din pădurea de la Scarborough, cel pe care tatăl sau avusese accidentul care l-a obligat să se retragă din activitate.
În paralel cu competiţiile de motociclism, Guy a încercat toată viaţa să doboare recorduri, iar televiziunile au profitat de pasiunea lui, de carisma, nonconformismul şi, nu în ultimul rând, de chipul său.
A încercat să doboare orice record de viteză îi ieşea în cale: viteză pe bicicleta, distanţa de acvaplanare pe lac cu motocicleta, cel mai rapid avion propulsat cu mijloace proprii, distanţa parcursă pedalând 24 ore non-stop, viteză pentru hovercraft şi altele care sunt greu de înţeles.
După ani de luptă cu provocările, Guy a convins firma Triumph că el este cel care merită să piloteze vehicolul construit de producătorul de motociclete, Triumph Rocket III Streamliner, cu o formă revoluţionară, propulsat de 2 motoare de 2,3 litri folosite la modelul Rocket III, modificate cu alimentare turbo, care însumează 1000 CP.