Am ales accesorii pentru protecția motocicletei și a pilotului, sistem de bagaje și alte repere de utilitate pentru noul meu Versys-X 300.
La orice motocicletă pe care o iau încerc să instalez accesorii cât se poate de repede și încep cu cele pentru protecția motocicletei și cele care care îmbunătățesc controlul și ținuta de drum.
Și asta nu pentru că mă tem de vreo căzătură, ci pentru că am constatat că piesele de pe motocicletă afectate la un eventual accident sunt mai scumpe decât accesoriile instalate de mine.
De obicei, primul reper cu care încep sunt arcurile progresive, pentru că, la marea majoritate a motocicletelor de serie, amortizoarele sunt moi, în special cele de față.
Probabil că producatorii aleg să ofere marelui public niște modele comode, dar care nu îți oferă precizie la viraje și în perioadele de frânare.
Ca o mare excepție, la Versys-X 300 nu am umblat la arcuri, pentru că o voi folosi la drumuri lungi sau la mers utilitar în oraș, fără excese.
Așadar am început cu reperele proiectate pentru protecție: bară pentru motor, protecții pentru basculă, mâini, eșapament, amortizor spate, adunate de la diferiți producători, inclusiv piese originale produse de Kawasaki.
Cea mai importantă componentă instalată a fost sistemul de bagaje, compus din genți laterale și geantă de rezervor, cu piesele intermediare necesare instalării.
Am ales un model produs de Hepco & Becker și nu genți tari, din plastic sau aluminiu, ci modelul Street, soft, adică moale, deformabil, lucru care s-a dovedit a fi o alegere inspirată chiar din prima zi, când am șters cu gențile vreo două mașini în oraș.
Dacă ar fi fost tari, ceva ar fi trebuit să cedeze la atingere, gențile, mașina sau ambele.
Au urmat cricul central util în multe situații și talpa de mărire a suprafeței de contact pentru gheara laterală, precum și prelungiri ale aripilor față, spate, ca să nu-mi pun pe spate tot noroiul străzilor bucureștene.
După instalarea acestor repere s-a stricat vremea, așa că am fost nevoit să pun pe ghidoane burdufe din neopren produse de Tucano Urbano, accesoriu care îmi va permite să merg cu mănușile de vară la temperaturi scăzute.
Nu pretind că accesoriile descrise mai sus reprezintă pachetul perfect pentru orice motocicletă, nici măcar pentru Kawasaki Versys-X 300, dar se potrivesc modului în care intenționez să folosesc motocicleta.
De aici vă puteți inspira și puteți compune mai departe pe această temă.
Motocicleta a fost achizitionată de la United Motors International, importatorul autorizat Kawasaki în România și accesoriile au fost instalate în unitatea service a firmei importatoare.
Dacă nu ați văzut prezentarea modelului Kawasaki Versys-X 300, articolul cu filmul transmis în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24, este postat mai jos.
https://www.tiberiutroia.ro/2020/11/prezentare-kawasaki-versys-x-300/
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.