La evenimentul Triple S organizat de Harley-Davidson la Malaga, în Spania, proba Scramble a fost una dintre surprizele pregătite de gazde.
Mijloc de ianuarie 2020.
Nimeni nu anticipa ceea ce urma să se întâmple și avea să ne schimbe viețile, încă ne bucuram de o viață normală.
Tocmai când recapitulam în gând evenimentele anunțate și făceam socoteala că nu sunt prea multe, a venit surpriza plăcută a începutului de sezon: invitație la un eveniment organizat de Harley-Davidson Europe în Spania.
Cunoșteam toate noile modele lansate pentru sezonul 2020, participasem la prezentarea lor de la San Diego, în Statele Unite, unde le și testasem.
Între timp nu mai apăruse nimic, așa că nu știam ce vom vedea nou.
În programul comunicat al evenimentului, foarte amănunțit prezentat, nu era menționat nimic deosebit, dar, de fiecare dată, la astfel de evenimente, există cel puțin câte o surpriză.
Aici urma să avem parte de mai multe.
În prima zi de teste, după câteva ore de mers cu trei modele din gama Softail, am ajuns într-un loc în care ne aștepta masa de prânz, pregătita de o firmă de catering.
Lângă mese și rulotele cu echipamentele de bucătărie se afla o pistă de pământ, amenajată pe un deal și o flotă de motociclete Street 750 modificate în stil Scramble, frumos aliniate.
Motocicletele aveau anvelope mixte, cu crampoane mari, câteva componente de protecție, tipice pentru motocicletele folosite pe teren accidentat, un ghidon lat, iar toate semnalizatoarele, stopul și farul fuseseră scoase.
Pentru cineva care avea experiență de mers în afara asfaltului, proba era un fel de joacă, fiind vorba de o urcare lină, de vreo sută de metri, singura problemă fiind masa motocicletelor, dublă față de cea a unei motociclete de enduro.
S-a început cu patru manșe de antrenament, după care, cine dorea, putea face încă două manșe, care contau pentru clasamentul final.
Atmosfera era puțin tensionată, pentru că invitații nu erau obișnuiți cu mersul în teren, mai ales cu o motocicletă de peste 200 de kilograme și nimeni nu voia să se facă de râs.
După ce că toți se invitau ca grecii la pușcărie, primul care a îndrăznit să încerce urcarea, a căzut în vârful rampei, fără să se accidenteze, dar a contribuit la tensiunea pe care o puteai simți în aer.
Din fericire, micul incident a rămas și singurul din acea zi, nimeni nu a mai căzut, dar vreo doi dintre invitați au renunțat să participe la proba de Scramble, mulțumindu-se să rămână parte din publicul spectator.
Am făcut cele patru manșe de antrenament, îmbunătățind timpul de fiecare dată, după care am reușit să fac un timp mai bun, același timp în cele două manșe care contau pentru clasament.
Nu m-am făcut de râs, dar nici nu am reușit să-l întrec pe colegul din Grecia, care are propria școală de enduro (dar asta am aflat-o după ce ne-a dat clasă tuturor).
Mulțumiți că nu am stricat motocicletele pregătite de gazde, ne-am suit pe motoarele cu care venisem până la pistă și am mai făcut câteva ore până la hotel, pe alt traseu față de cel de dimineață.
Cu asta, surprizele din acea zi se încheiaseră, dar ne așteptau altele în cea de-a doua zi de teste, suprize pe care vi le voi povesti în altă postare.
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.