Toți marii producători de motociclete au câte un model sau câte o familie de modele reușite care ies în evidență și au un cuvânt greu de spus în industria moto.
Așa se întâmplă cu noul Suzuki GSX-S 1000 GX.
Pentru toți motocicliștii, mai noi sau mai vechi, GSX-S este un sinonim al performanței și al fiabilității, un nume de legendă pe toate meridianele.
Ca să ne dovedească asta încă o dată, dacă mai era nevoie, Suzuki a organizat un eveniment de prezentare a noului model în Slovenia.
La fel ca GSX S1000GT, model de la care a preluat multe și cu care este înrudit, GX oferă performanță ca o sportivă, control total care inspiră încredere, confort optimizat, conectivitate și atenția la detalii pe care o aștepți de la o motocicletă sport touring premium.
Deși atât GX, cât și GT aparțin seriei GSX-S, diferențele sunt semnificative.
GX are o cursă mai lungă a suspensiei care contribuie la cursa mai mare a roților față / spate, la o gardă la sol crescută și la o poziție mai relaxată de pilotaj.
Mai mult, atinge un nivel cu totul nou de performanță a suspensiei prin introducerea primei suspensii electronice Suzuki și prin adoptarea noului sistem Suzuki Road Adaptive Stabilization.
Aceste tehnologii fac modelul GSX-S 1000 GX confortabil și controlabil pe suprafețe de drum, de la asfalt și pavaj până la drumuri de țară și de munte.
Motocicleta este echipată cu același motor cu patru cilindri în linie, răcit cu lichid, instalat și pe varianta GT, pe care Suzuki îl rafinează de niște ani, motor care produce o putere maximă de 152 cai la 11.000 rpm și un cuplu de 106 Nm la 9500 rpm.
Recunoscut pentru fiabilitate, motorul oferă puterea și cuplul pe o plajă largă de turații, oferind un răspuns elastic și control pilotului.
Motocicleta oferă cea mai recentă evoluție a sistemului Suzuki Intelligent Ride și management electronic al accelerației pentru a îmbunătăți controlul și siguranța. Printre numeroasele sale caracteristici, sistemul SIRS include cel mai avansat selector de mod de pilotaj Suzuki: SDMS Alpha.
Această tehnologie controlează livrarea puterii, nivelul de control al tracțiunii și managementul electronic al suspensiei.
Sistemul oferă moduri de condus integrate care oferă echilibru, control și confort într-o mare varietate de situații de mers.
Sistemul inteligent de control TLR integrează sistemul de control al tracțiunii Suzuki cu sistemul de control al plecărilor pe o roată și cel de control al cuplului, permițând pilotului să controleze mai bine motocicleta în diverse condiții.
Există trei moduri definite presetate din fabrică din care pilotul poate alege, de la agresiv la confortabil, sau își poate defini propriile setări.
Pentru un control optim în toate condițiile, Smart TLR (Traction, Lift, Roll Torque) gestionează electronic sistemul de limitare al derapajului (anti-drift), sistemul de control al plecărilor pe o roată și nivelul cuplului în funcție de unghiul de înclinare al motocicletei.
Pe lângă toate sistemele avansate implementate pe motocicletă, cei de la Suzuki au făcut eforturi să ridice gradul de confort al pilotului prin orice mijloace și să facă experiența pilotajului cât mai plăcută.
Atenția acordată detaliilor se remarcă începând de la măsuri cum ar fi ghidonul cu prindere elastica și scărițele cu componentă din cauciuc care urmăresc să reducă vibrațiile în toate punctele în care pilotul și pasagerul intră în contact cu motocicleta, până la noul design confortabil al șeilor.
Noutatea importantă la GSX-S 1000 GX, este că sistemul de suspensie Showa gestionează în timp real nivelul de amortizare din față și din spate în funcție de condițiile de mers. Reglarea electronică a suspensiei se face pe patru niveluri.
Pilotul are trei moduri presetate (Hard, Medium, Soft) dar își poate seta propriul mod pentru a regla revenirea și compresia furcii, precum și preîncărcarea amortizorului spate în funcție de preferință.
Pe lângă sistemele despre care am vorbit până acum, Suzuki a implementat pe GX multe alte sisteme de control și siguranță: sistemul de stabilizare adaptivă care se activează automat în cazul rulării pe suprafețe denivelate, accelerație gestionată electronic Ride-by-wire, quick shifter birecțional, sistem de control al vitezei de croazieră, sistemul de control pe viraje al presiunii în instalația de frânare, cel de control al frânei în pantă și cel de asistență la turații joase.
Toate aceste sisteme au făcut motocicleta mult mai controlabilă decât generațiile anterioare, dar au și influențat prețul motocicletei.
În România, prețul modelului GSX-S 1000 GX, primul crossover lansat pe piață de Suzuki, pleacă de la 15.290 euro.
Părerea mea despre noul GX ?
Fie că ești fan al motocicletelor Suzuki sau nu, este greu să mergi o zi cu GSX-S 1000 GX și să nu te îndrăgostești de motocicletă.
Echipamentul folosit la testul modelului Suzuki GSX-S 1000 GX:
Cască HJC RPHA 70 Carbon – Asfalt Uscat
Geacă Clover Rainjet WP – Motor Team
Pantaloni Clover GTS 4 WP – Motor Team
Cizme Dainese Solarys Gore-Tex – United Motors
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau X (ex Twitter) iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.