Pentru unii numele MV Agusta Brutale Dragster RR SCS spune totul, dar pentru mulți probabil că modelul este mai puțin cunoscut și, după părerea mea, este cea mai frumoasă motocicletă din categoria naked existentă pe piață în acest moment.
MV Agusta este una dintre cele mai renumite companii producătoare de motociclete din Italia, întemeiată de contele Domenico Agusta, un mare pasionat de competiții, fabrică pusă pe picioare ca un mijloc de a susține prezența motocicletelor sale la curse.
Prototipul primei motociclete de serie a fost prezentat publicului în același timp cu apariția primei motociclete de curse și rezultatele în competițiile internaționale nu s-au lăsat așteptate mult timp.
Ca să nu vă țin o lecție de istorie voi fi scurt.
MV Agusta a obținut 37 de titluri de campion mondial la producători și 38 de titluri mondiale la piloți, Giacomo Agostini fiind cel care a stabilit adevărate recorduri și niște performanțe unice, imposibil de egalat.
Prima generație Brutale, motocicletele sportive din gama naked, a apărut în anul 2001 fiind proiectată de genialul designer Massimo Tamburini.
Modelul Dragster 800 a fost introdus în gamă în 2014, pentru ca un an mai târziu să apară Dragster 800 RR, variantă care oferea 15 CP în plus, ajungând la o putere de 140 cai, formulă care a rămas valabilă până azi.
Am testat acel prim Dragster RR chiar în 2015, anul apariției sale și am prezentat filmul, dar cine își mai amintește un film difuzat cu 9 ani în urmă ?
În fine, acel SCS din denumirea modelului a apărut în 2020 și este abrevierea denumirii Smart Clutch System, ambreiajul inteligent implementat pe motocicletă, un sistem derivat din ambreiajul Rekluse, care transformă motocicleta într-una cu cutie automată.
Cum lucrează acest ambreiaj și care sunt avantajele utilizării unui astfel de sistem.
Ambreiajul poate fi folosit la alegere, în mod tradițional sau automat, caz în care se folosește maneta de ambreiaj doar la plecare, după care poți să uiți de maneta de ambreiaj când schimbi viteze în sus, când retrogradezi sau chiar atunci când oprești la semafor.
Avantaje sunt multe, dar cel mai important este acela că poți folosi în trafic fără să acționezi ambreiajul o motocicleta violentă, care produce 140 CP la o turație de 12.300 rpm și un cuplu de 87 Nm obținut la peste 10.000 rpm. Poți să faci manevre în trafic la viteze reduse, practic pe loc, fără să atingi maneta de ambreiaj și fără să-ți obosească mâna. Și ca să dea și o palmă concurenței, capacul ambreiajului este realizat dintr-un material transparent, prin care poți să vezi cum lucrează plăcile de fricțiune.
Dar nu ambreiajul spectaculos și eficace definește această motocicletă și probabil că nici performanțele motorului, ci formele ei.
Păstrând liniile desenate de Tamburini, această a treia generație Brutale vine cu niște forme, finisaje și detalii tehnice care se apropie de perfecțiune.
Vreau să vă atrag atenția asupra unor piese: capacul ambreiajului despre care vorbeam, pedala de frână pentru parcare, sistem care nu știu să existe pe alt model de serie, scărița retractabilă a
pasagerului, spațiul de sub șa, finalul eșapamentului triplu sau capacul din carbon al roții spate, toate fiind exemple de frumusețe funcțională, esența noțiunii de design.
Nu veți găsi astfel de detalii pe nici o motocicletă de serie. Dacă ai bani, cumperi așa ceva chiar numai pentru cum arată, aproape nu mai contează ce performanțe are.
De altfel, am citit despre o statistică făcută cu ceva timp în urmă: aproape 50% din motocicletele MV Agusta își găsesc locul în cele din urmă în câte un living și asta nu pentru că s-ar defecta, ci pentru cum arată.
Dacă tot am vorbit despre bani și obiecte decorative pentru casă, să vedem cât ar costa un astfel de bibelou.
Prețul în România al modelului MV Agusta Brutale Dragster RR SCS versiunea 2024 este 23.500 euro.
Motorul are trei cilindri în linie, motocicleta are 175 kg la gol, o lungime de 2035 mm, un rezervor de combustibil cu o capacitate de 16,5 litri și un consum mediu de 5,9 litri/100, dar cred că nimeni nu este interesat de aceste date.
Că viteza maximă este de 244 km/h și accelerația de la 0 la 100 este 3,55 secunde, asta s-ar putea să intereseze pe mulți, chiar dacă nu ar fi prea mulți cei care ar atinge vreodată această viteză.
Faptul că motocicleta are pe față o furcă telescopică inversată Marzzochi și pe spate un amortizor progresiv Sachs, ambele complet reglabile dar tradiționale, fără electronică, s-ar putea să deranjeze pe unii mai experimentați, pentru că, la banii ăștia, jucăria merita niște amortizoare gestionate electronic.
Dar, dacă încep să vă spun ce diametru au discurile de frână, câte pistonașe au etrierele și alte asemenea detalii tehnice, cred că deja încep să enervez lumea.
Știu, are tehnologie multă, sistem de control al cuplului cu patru hărți, control al tracțiunii cu opt niveluri de intervenție activ pe viraje, ABS cu sistem de control al pierderii aderenței roții spate activ pe viraje, frână de parcare integrată în sistemul hidraulic al frânei spate, amortizor de direcție cu opt niveluri de intervenție, sistem de control al vitezei de croazieră, sistem de control al pierderii aderenței roții față și sistem antifurt Mobisat cu geolocație, dar cine cumpără bijuteria asta ca să meargă pe o roată ?
O astfel de bijuterie se cumpără pentru că îți trebuie, nu mai poți dormi noaptea, devine un membru al familiei, iarna locuiește în casă sau într-un garaj obligatoriu încălzit. Îndrăznesc să spun că se cumpără hormonal, nu te poți împotrivi nevoii de a o avea. Devine noua ta pasiune și i te dedici. Dacă nu e așa, degeaba ai luat-o, n-o meriți.
Eu nu mi-o permit, dar pot să visez la ea, asta nu costă.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau X (ex Twitter) iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.