Ca un omagiu adus victoriei obținute de pilotul Tyler O’Hara, Indian Challenger RR este produs într-o serie de doar 29 de unități, 29 fiind numărul de concurs al pilotului.
Primul model Challenger a fost lansat de Indian Motorcycle în 2020, fiind la acea oră motocicleta cu cel mai mare motor cu doi cilindri gemeni în V la 60 de grade răcit cu lichid: 108 inchi cubici, adică 1768 cmc, motor care produce 122 CP și 173 Nm.
În același timp, în Statele Unite, principala piață de desfacere pentru astfel de motociclete, a apărut o competiție dedicată, clasă de concurs care a oripilat vechii profesioniști din lumea curselor, dar a avut un succes imediat la public.
Debutând timid în primul sezon, cu doar trei etape în acel an, baggerele masive, cu niște forme de neconceput pentru cursele de până atunci, au devenit cele mai urmărite motociclete din campionatul MotoAmerica.
De la trei etape pe an s-a trecut la șase și la două clase de concurs în care astfel de motociclete au dominat cursele: King of the Baggers și Super Hooligans.
Nu știu exact ce a captivat publicul: monștrii pe roți de aproape 300 de kg sau eterna concurență dintre cei doi producători americani care își impart piața, Harley-Davidson și Indian.
Victoria în competiții a revenit ambelor echipe oficiale și, după două ediții câștigate de Tyler O’Hara, pilotul echipei Indian, fabrica a decis să producă primul bagger special conceput pentru competiții pe care fanii îl pot cumpăra.
29 de motociclete destinate țărilor bogate: Statele Unite, Australia, Noua Zeelandă, Franța, Germania, Marea Britanie, Japonia și, ca prin minune, una a fost alocată României.
Gândiți-va câți milionari din țările arabe, Elveția, Africa de Sud sau mai știu eu ce alt tărâm îndepărtat vor visa la o astfel de motocicletă fără să aibă posibilitatea s-o cumpere.
Modificat conform specificațiilor motocicletei de competiție din 2022 de aceeași tehnicieni de la S&S care au preparat motocicleta câștigătoare a lui Tyler O’Hara, fiecare Indian Challenger RR este fabricat manual și este oferit piloților îndrăgostiți de circuit și colecționarilor.
Și ca să nu lungesc teoria, Challenger RR nu este înmatriculabilă, nu poate circula în trafic.
Nu numai că nu întrunește condițiile tehnice, dar ar fi ca și cum ai încerca să stai la coadă în spatele troleibuzelor cu o mașină de WRC sau de Formula 1.
Din cele 29 nu cred că vreuna dintre motociclete va participa în campionatul MotoAmerica, chiar dacă, pusă în mâinile unui pilot cu experiență, ar putea termina competiția pe podium, cel puțin așa spun constructorii.
Este totuși un motor majorat la 1834 cmc, cu chiulase comprimate frezate din aluminiu, cu altă admisie, evacuare și electronică, motor care produce o putere estimată la peste 150 CP.
De fapt toate componentele care influențează performanțele motorului și ținuta de drum sunt schimbate cu unele de vârf ale industriei actuale.
Suspensii Öhlins, frâne Brembo și Hayes, anvelope Dunlop și multe componente fabricate de S&S din aluminiu prelucrat sau produse de Indian din fibră de carbon.
Cu tot efortul depus pentru micșorarea masei, Challenger RR cântărește la gol 281 kg, adică aproape 100 de kg mai puțin decât varianta standard, dar valorează de peste trei ori mai mult decât aceasta, prețul în România fiind 99.000 euro.
Motocicleta a fost pusă la dispoziție de compania ASP Group East, importator oficial Indian Motorcycles pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau X (ex Twitter) iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.