Ducati sărbătorește 30 de ani de la apariția modelului Monster cu o motocicletă produsă într-o serie numerotată limitată la 500 de unități. Versiunea Monster 30° Anniversario este tributul producătorului din Bologna adus unei motociclete care a revoluționat lumea celor două roți și care, începând din 1993, a cucerit inimile a peste 350.000 de pasionați din întreaga lume.
Monster, indiferent de generația din care a făcut parte, a avut un motor sportiv, șasiu derivat din Superbike, ghidon lat și fără carenaj. O idee pe cât de simplă, pe atât de eficientă, care a făcut posibilă realizarea motocicletei care a reinventat segmentul naked și care de-a lungul anilor a evoluat de mai multe ori rămânând mereu fidelă ideii originale.
Noua versiune specială păstrează și caracteristicile tradiționale ale modelelor Monster: un stil inconfundabil și distracție maximă pe drum. Adevărata sa natură iese la iveală de la prima vedere datorită graficii tricolore, inspirată de culorile celor mai sportive modele din trecut.
Această schemă coloristică sărbătorește conceptul “Made in Italy”, al cărui ambasador este Ducati, fiind pusă în valoare de culoarea aurie a jantelor, special realizate pentru acest model și a furcii Öhlins NIX30.
Alte elemente distinctive ale modelului sunt șaua decorată cu un logo brodat și animația dedicată a tabloului de bord iar fiecare motocicletă este unicat având o plăcuță pe jugul superior cu numele modelului și numărul motocicletei, certificat de autenticitate și husă dedicată.
Monster 30° Anniversario este echipat cu componente care îi îmbunătățesc aspectul și calitățile dinamice și îi permit să ajungă la o masă la plin de 184 kg, adică 4 kg mai puțin decât modelul standard, deja reper în categorie pentru masa redusă.
Această piatră de hotar este și mai importantă dacă luăm în considerare faptul că au fost adăugate componente față de modelul standard și, prin urmare, mărită greutatea, cum sunt amortizorul de direcție și parbrizul.
Monster, o reinterpretare modernă a rețetei originale, este o motocicletă ușoară, manevrabilă, rapidă și este propulsat de motorul Testastretta 11°, cu doi cilindri în V, răcit cu lichid, cu distribuție Desmodromică, care produce 111 CP.
Extrem de funcțional și eficient, șasiul noului Monster transferă principiile modelelor sportive Ducati pe o motocicletă de stradă iar motorul este instalat un cadru tip Front Frame, care amintește conceptual de cel al modelului Panigale V4.
Suspensia față Öhlins complet reglabilă este cu 0,6 kg mai ușoară decât cea instalată la Monster și Monster+ și îmbunătățește ținuta de drum, mărește garda la sol și, în consecință, unghiul de înclinare.
Configurația suspensiei și setările ei sunt pentru o motocicletă sportivă iar acest lucru permite modelului Monster 30° Anniversario să se comporte perfect pe drumuri mixte, dar și pe pista unui circuit.
Sistemul de frână dispune de etriere față Brembo Stylema (-0,4 kg față de cele de pe Monster) și
flanșe din aluminiu pentru discurile de frână față de 320 mm (cu 0,5 kg mai ușoare decât cele de la versiunea Monster standard) și face ca Monster 30° Anniversario să funcționeze mai bine la frânare și să fie mai agil datorită unei reduceri a inerției.
Agilitatea motocicletei este îmbunătățită și mai mult datorită jantelor forjate, care reduc greutatea cu 1,86 kg, scăzând momentul de inerție al roții din față cu 21,8% și al celei din spate cu 26,9%.
Sistemele electronice instalate pe Monster sunt cele mai bune de la categoria din care face parte. Echipamentul standard include ABS activ pe viraje, control al tracțiunii Ducati și control al
plecărilor pe o roată Ducati, toate putând fi ajustate la diferite niveluri de intervenție. Caracterul sportiv al noului Monster 30° Anniversario este evidențiat și de sistemul de control al plecărilor de pe loc, care asigură porniri fulgerătoare.
Cele trei moduri de pilotaj, Sport, Road și Wet, permit modelarea caracterului Monsterului în funcție de dorința pilotului. Totul este ușor de gestionat prin comenzile ghidonului și tabloul de bord color TFT de 4,3 inch, prezentând o grafică de curse care amintește de cea a modelului Panigale V4, cu un turometru mare și un set complet de informații în partea stângă a bordului.
Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de ce mai multe ori, cu și despre motociclete. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.