În anul în care Harley-Davidson a împlinit 120 de ani de viață, primul eveniment omagial a fost organizat în Europa, la Budapesta.
A trecut o lună de la eveniment și voi încerca să descriu atmosfera.
După orice eveniment important, ca să poți pune pe hârtie impresiile, trebuie să-ți aduni gândurile.
E greu să sintetizezi în câteva rânduri amintirile lăsate de câteva zile trăite intens, încă nu realizezi ce anume a fost mai important.
Și este cu atât mai greu atunci când ai participat la mai multe astfel de evenimente și, fără să vrei, faci comparație între ele.
Am fost la Praga, în urmă cu cinci ani, la sărbătorirea a 115 ani și totul a fost foarte impresionant.
Diferența a fost faptul că acum am mers la Budapesta, locul de organizare a festivalului, cu motocicleta.
Cei de la Harley-Davidson au decis să lase invitaților a amintire de neuitat și au organizat deplasarea acestora la eveniment pe motocicletele care urmau să fie unitățile de test de la festival.
Dar s-o iau cu începutul.
Am zburat la Viena de unde o mașina m-a dus la Bratislava, la magazinul Harley-Davidson. Acolo m-am întâlnit cu alți invitați, dintre care pe câțiva îi cunoșteam din anii trecuți.
După masa de prânz fiecare și-a ales motocicleta și am plecat spre Györ, acompaniați de membrii echipei H-D Bratislava și membrii chapter-ului HOG Györ.
Drumul ales de organizatori ne-a purtat numai pe drumuri lăturalnice, lucru care a permis ca cele peste 20 de motociclete să meargă în coloană fără probleme.
Ajunși la Györ ne-am cazat, după care am plecat la sediul HOG chapter-ului local, unde gazdele ne așteptau cu bere rece într-un local impresionant amenajat cu forțe proprii.
A doua zi coloana s-a îndreptat către Budapesta, principiul organizatorilor fiind același: drumuri lăturalnice, nu autostradă.
Cei aproximativ 200 de kilometri parcurși pe drumuri lăturalnice, prin păduri și mici localități, mi-a dat ocazia încă odată să constat că cei de acolo aruncă peturile și gunoaiele în niște locuri necunoscute nouă, românilor, pentru că nu am văzut în tot acest drum nici un cocoloș de hârtie pe marginea drumului.
Intrarea în Budapesta a fost ca o defilare iar străzile până la Puskás Aréna, locul de desfășurare al festivalului, erau cucerite de motociclete.
Am intrat în incintă și am mers direct la locul amenajat pentru flota de test pusă la dispoziția publicului. Aici ne-am despărțit de motocicletele cu care făcusem plimbarea triumfală și, după un prim contact cu atmosfera de aici, ne-am dus la hotel.
A doua zi a început cu deschiderea oficială, dar pentru mine asta era doar o formalitate care trebuia parcursă, sărbătoarea începuse încă de la plecarea din București.
Motociclete, muzică, bere, magazinele dealerilor cu tot ce poate interesa un pasionat de motoare , toate făceau parte din festivalul care sărbătorea 120 de ani de viață a unei companii, a unei legende, a unui mod de viață.
Dar pentru noi, cei care eram acolo ca urmare a invitației lansate de Harley-Davidson, sărbătoarea nu însemna doar liber la bere, datoria noastră era să vedem ce se întâmplă, să memorăm lucrurile deosebite și să le povestim la întoarcerea acasă celor care nu au avut ocazia să ajungă acolo.
Au fost de toate: lansarea europeană a două noi modele H-D, expoziția celor mai interesante proiecte de personalizare, concurs al motocicletelor sosite la festival, concerte pe cele șase scene, demonstrații de trial, free style și cascadorii, dar nimic nu putea rivaliza cu parada
motocicletelor, la care peste 7000 de motoare au traversat centrul vechi al Budapestei, purtând cu mândrie steagurile celor câteva zeci de țări reprezentate de participanți.
Am întâlnit și români, prieteni vechi, cunoștințe sau pur și simplu oameni pe care nu îi cunoșteam, dar cu care am făcut cunoștință acum.
Trei zile intense, o experiență imposibil de uitat, care poate fi întrecută doar de o altă viitoare sărbătoare Harley-Davidson.
La mulți ani Harley-Davidson !
Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de ce mai multe ori, cu și despre motociclete. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.