La 45 de ani de când Bodo Buschmann şi Klaus Brackmann au fondat firma Brabus, prima motocicletă purtând numele companiei a fost prezentată publicului: Brabus 1300 R.
Preluând platforma modelului KTM 1290 Super Duke R EVO, Brabus a intervenit în stilul propriu, adăugând foarte multe repere produse din carbon sau aluminiu, mult prea multe pentru a le enumera.
În afară de componentele produse, s-a intervenit și la sistemele electronice, rafinând modul în care acestea intervin și răspund la comenzile accelerației.
Și, amintind de anul 1977 în care a fost înființată firma, au fost realizate 77 de motociclete negre și tot atâtea roșii.
Fișa tehnică Brabus 1300 R 2022 Edition
Motor KTM LC8 în patru timpi, cu doi cilindri gemeni în V la 75 grade, patru supape pe cilindru, DOHC, răcire cu lichid, injecție electronică.
Capacitate cilindrică: 1301 cmc, alezaj x cursă: 108 x 71 mm, raport de compresie: 13,5:1.
Putere maximă: 180 CP (132 kW) / 9500 rpm, cuplu maxim: 140,0 Nm / 8000 rpm.
Cadru tubular din țeavă de oțel crom-molibden, subcadru din fibră de carbon.
Cutie de viteze cu şase trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei, cu acţionare hidraulică, transmisie finală pe lanț.
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată WP APEX semiactivă gestionată electronic Ø 48 mm, cursă roată faţă: 125 mm.
Suspensia spate: monoamortizor WP APEX cu reglaj automat al preîncărcării cu trei niveluri, cursă roată spate: 140 mm.
Frână faţă hidraulică cu dublu disc flotant din oţel Ø 320 mm, etriere Brembo Stylema monobloc radial cu patru pistonaşe, ABS Bosch activ pe viraje.
Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 240 mm, etrier Brembo flotant cu două pistonaşe, ABS Bosch Supermoto.
Roată faţă / spate 17”, roţi cu jante Brabus Monoblock Z forjate din aliaj de aluminiu, cu nouă spiţe.
Anvelope Bridgestone BATTLAX Hypersport S22, faţă: 120/70 ZR 17, spate: 200/55 ZR 17.
Ampatament: 1497 mm, înălţime la şa: 845 mm, gardă la sol: 160 mm, masă la gol: 194 kg.
Capacitate rezervor benzină: 15,9 litri, consum mediu: 5,5 ltr./100 km, viteză maximă: 270 km/h.
Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de ce mai multe ori, cu și despre motociclete. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.