Apărut pentru prima oară pe piață în 2016, modelul Himalayan 411 a devenit în scurt timp vârful de lance al mărcii Royal Enfield.
Ideea și întreg conceptul modelului Himalayan aparține omului de afaceri Siddharta Lal, ajuns CEO al companiei la doar 26 de ani.
Format în instituții de învățământ de prestigiu din Marea Britanie, tânărul lider a revoluționat organizarea firmei, luând măsuri drastice pentru minimalizarea pierderilor și îmbunătățirea calității, cerând producerea unui model dual sport de cilindree mică.
Colectivul care a proiectat noua motocicletă a fost coordonat de Pierre Terblanche, unul dintre cei mai cunoscuți designeri din domeniu, om care a condus proiectele unor mari producători de motociclete, fiind responsabil pentru numeroase modele Cagiva, Ducati, Moto Guzzi, Confederate Motors și Norton.
Himalayan 411 nu are nici o legătură cu modelele produse de Royal Enfield, motorul numit LS410 (Long Stroke – cursă lungă) având o axă cu came în cap, soluție tehnică diferită de cea utilizată la celelalte modele, care respectau arhitectura motorului instalat pe Bullet încă din anul 1955 și un radiator pentru ulei, o altă premieră pentru Royal Enfield.
Motocicletele din prima generație au fost comercializate în India la începutul anului 2016 și, mai târziu în același an, în Filipine, Australia și Marea Britanie.
Dacă publicul din țara mamă a fost încântat de noul model, în țările cu utilizatori mai pretențioși au apărut reclamații privind calitatea materialelor folosite la unele componente și puterea redusă a motorului.
Conducerea firmei a reacționat imediat, au fost făcute declarații de intenție și se pare că majoritatea problemelor reclamate au fost soluționate rapid.
Generația lansată în 2021 beneficiază de câteva îmbunătățiri, sistemul de bare de protecție a rezervorului care sunt în același timp și suporți pentru eventuale canistre de benzină a fost remodelat, fiind instalat și un sistem de navigație.
Dimensiunile motocicletei și manevrabilitatea ei, ergonomia judicios proiectată, consumul redus și, de ce să nu recunoaștem, prețul rezonabil au făcut din Royal Enfield Himalayan unul dintre modelele care se bucură de aprecierea publicului din toate țările în care este comercializat.
Fișa tehnică Royal Enfield Himalayan 411
Motor în patru timpi monociclindru, răcire cu aer, SOHC, două supape, injecție electronică.
Capacitate cilindrică: 411 cmc, alezaj și cursă: 78 x 86 mm, raport de compresie: 9,5:1.
Putere maximă: 24,3 CP la 6.500 rpm, cuplu maxim: 32 Nm la 4.250 rpm.
Cutie de viteze cu 5 trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu patinare controlată și acționare prin cablu, transmisie finală pe lanţ.
Cadru dublu leagăn din ţeavă de oţel, basculă din oţel.
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică Ø 41 mm nereglabilă, cursă roată faţă 200 mm.
Suspensia spate: monoamortizor cu articulaţie reglabil pe preîncărcare, cursă roată spate 180 mm.
Frână faţă cu disc Ø 300 mm din oţel, etrier flotant cu 2 pistonaşe, ABS cu dublu circuit.
Frână spate cu disc Ø 240 mm din oţel, etrier flotant cu 1 pistonaş, ABS decuplabil.
Roată faţă 21” / spate 17”, cu spiţe, anvelope CEAT Gripp-XL cu cameră.
Anvelopă faţă: 90/90 x 21, anvelopă spate: 120/90 x 17.
Lungime: 2190 mm, ampatament: 1465 mm, înălțime la şa: 800 mm.
Masă la plin: 199 kg, gardă la sol: 220 mm, capacitate rezervor: 15 ltr.
Preț în România Himalayan 411 Premium – 5400 euro.
Motocicletele Royal Enfield pot fi achiziționate din magazinele firmei ASP Group East, importator oficial pentru România, Bulgaria și Republica Moldova, magazine aflate în București, Cluj-Napoca și în Timișoara sau din rețeaua de dealeri autorizați ai acestei companii.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.