Am testat noul Low Rider ST la un eveniment de presă la care fusesem invitat pentru testul unei alte motociclete și a fost surpriza plăcută a zilei.
Este adevărat că versiunea precedentă, modelul care constituie platforma ST-ului, era până atunci motocicleta din gama Harley-Davidson care mi se potrivea cel mai bine. Asta nu înseamnă că e mai bună sau mai slabă decât altele, ci pur și simplu se apropie cel mai mult de modelul pe care mă simt cel mai bine, din punct de vedere al dimensiunilor, masei, poziției de pilotaj, manevrabilității și senzației pe care ți-o oferă.
Zilnic sunt întrebat care model îmi place din gama câte unui producător și, după părerea mea, răspunsul nu are nici o relevanță, poate doar statistic.
Pentru ca respectiva motocicletă să placă altui om, trebuie ca persoana să aibă aceleași dimensiuni, greutate, stil de pilotaj și mod de utilizare ca ale mele și nici măcar în acest caz nu este garantat că acea motocicletă va fi aleasa.
Singurul lucru pe care l-aș adăuga este că într-o astfel de prezentare devine riscant să menționezi prețul unei motociclete: în ritmul cu care producătorii modifică prețurile, o astfel de informație devine irelevantă, poate chiar înșelătoare, la doar câteva luni de la publicarea filmului și prețul real din momentul publicării acestui articol poate fi găsit la finalul fișei tehnice.
Fișa tehnică Harley-Davidson Low Rider ST
Motor Milwaukee-Eight 117 în patru timpi, cu doi cilindri gemeni în V la 60 grade, patru supape pe cilindru, SOHC, răcire cu ulei / aer, injecție electronică ESPFI.
Capacitate cilindrică: 1923 cmc, alezaj x cursă: 103,5 x 114,3 mm, raport de compresie: 10,2:1.
Putere maximă: 102 CP (77 kW) / 4750 rpm, cuplu maxim: 169,0 Nm / 3500 rpm.
Cadru tubular din țeavă de oțel cu componente forjate şi turnate, basculă din oțel.
Cutie de viteze cu şase trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei, cu acţionare mecanică, transmisie finală pe curea.
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată cu cartuş Showa Ø 43 mm, cursă roată faţă: 130 mm.
Suspensia spate: monoamortizor cu reglaj hidraulic de la distanţă a preîncărcării, cursă roată spate: 112 mm.
Frână faţă hidraulică cu dublu disc flotant din oţel Ø 300 x 5,1 mm, etriere cu patru pistonaşe, ABS.
Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 292 x 5,8 mm, etrier flotant cu două pistonaşe, ABS.
Roată faţă 19”, roată spate 16”, roţi cu jante din aliaj de aluminiu cu nouă spiţe.
Anvelope Michelin Scorcher “31”, faţă: 110/90B19 62H BW, spate: 180/70B16 77H BW.
Lungime: 2365 mm, ampatament: 1615 mm, înălţime la şa: 720 mm, gardă la sol: 150 mm.
Masă la plin: 327 kg, capacitate rezervor benzină: 18,9 litri, consum mediu: 5,0 ltr./100 km.
Prețul în România al modelului Low Rider ST este între 24.458 – 24.934 euro, în funcţie de culoare și poate fi achiziţionat de la magazinul Harley-Davidson București.
Echipamentul folosit la testul modelului Harley-Davidson Low Rider ST
Cască HJC RPHA 70 Carbon – Asfalt Uscat
Geacă Clover Laminator 2 WP – Motor Team
Pantaloni Clover GTS 4 WP – Motor Team
Cizme Dainese Solarys Gore-Tex – United Motors
Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.