Raliul Dakar din 2023, una dintre cele mai grele ediții ale cursei, este în desfășurare. Înainte de marele eveniment, oamenii de la Polaris Off Road au discutat cu cei doi piloți ai echipei Sébastien Loeb Racing angajați în lupta categoriei SSV T4 pentru a afla mai multe despre aspirațiile și pregătirile pentru cel mai dur raliu din lume.
Echipa Sébastien Loeb Racing este formată din două echipaje SSV: Xavier de Soultrait și copilotul Martin Bonnet (#415) și Florent Vayssade avându-l copilot pe Nicolas Rey (#418).
După ce a mai concurat în Raliul Dakar în total de nouă ori la categoria moto, cursa Dakar din acest an va prezenta o nouă experiență pentru Xavier de Soultrait, care va concura pentru prima dată pe un SSV.
Florent Vayssade se află însă la a cincea sa participare la Raliul Dakar 2022 într-un SSV, după patru ediții pe motocicletă, așa că își va folosi cunoștințele și experiența pentru a-l ajuta pe parcurs.
De ce ai decis să participi la Raliul Dakar într-un vehicul side-by-side?
„Raliul Dakar pe motocicletă a fost viața mea în ultimii zece ani și a fost o aventură frumoasă”, a răspuns Xavier de Soultrait. „Întotdeauna am visat să particip într-o bună zi la Dakar pe patru roți iar SSV este categoria ideală pentru asta. Am avut ocazia să fac un raid, câteva zile de testare în Franța și m-am alăturat aventurii Polaris Camp Maroc în octombrie, dar prima mea experiență reală cu un RZR va fi Dakar 2023. Încep acum o nouă poveste cu scopul de a câștiga Dakar-ul într-o zi, așa că este super interesant.”
„A fost o decizie foarte naturală să trecem de la motociclete la SSV pentru Raliul Dakar”, a spus Florent Vayssade. „Este o conversie ideală – iar acum mă pot concentra doar pe condus, fără să-mi fac griji pentru navigație. Trebuie să gestionez doar pista propriu-zisă și marele punct pozitiv o reprezintă, desigur, elementele de siguranță sporite ale unui SSV față de o motocicletă. În plus, ideea de a împărtăși această aventură și toate emoțiile cu un copilot face ca SSV să fie o necesitate pentru mine.”
Care au fost primele voastre impresii despre RZR Pro R?
„Până acum am văzut că vehiculul este foarte robust, dându-ne multă încredere”, a spus Xavier de Soultrait. „Pro R este conceput pentru raiduri”, a continuat Florent Vayssade. „Ampatamentul său larg, șasiul supradimensionat, motorul nou cu o putere incredibilă și un aspect agresiv… Abia așteptăm să atacăm primele viraje pe probele speciale din Arabia Saudită.”
Cum v-ați pregătit pentru Raliul Dakar de anul acesta?
„Polaris Franta mi-a permis să folosesc un Polaris RZR pentru antrenament în Auvergne și am făcut karting în fiecare săptămână. Din punct de vedere fizic, totul a fost să-mi mențin partea superioară a corpului cât mai în formă posibilă”, a comentat Xavier de Soultrait. „Am urmat același antrenament ca și pentru bicicletă”, a spus Florent Vayssade. „Mult ciclism pe stradă și pe teren accidentat, un program de sală personalizat și fără a neglija un stil de viață sănătos în centrul pregătirii mele.”
Ce sperați să realizați în Raliul Dakar 2023?
„Scopul meu principal este să câștig la categoria SSV în următorii ani”, a spus Xavier de Soultrait. „În acest an, obiectivul va fi să găsim ritmul potrivit, să fim competitivi, dar în siguranță și să evităm greșelile grave. Bineînțeles, vom încerca să profităm de cunoștințele și experiența acumulată în evenimentele Dakar anterioare pe motocicletă și să păstrăm date cu cât mai multe informații posibil pentru a ne ghida în edițiile viitoare Dakar.”
„Lucrul grozav este că am fost parte integrantă a dezvoltării noului Pro R cu echipa Sébastien Loeb Racing încă de la început”, a spus Florent Vayssade. „Pentru 2023, ne vom concentra pe dezvoltarea vehiculului RZR, făcându-l cât mai fiabil posibil pentru sezoanele viitoare.”
Dakar 2023 continuă, iar echipajele Sébastien Loeb Racing au un obiectiv comun, acela de a ajuta echipa să joace rolul principal în categoria SSV T4, în programul lor de cinci ani de rally-raid în parteneriat cu Polaris Off Road Vehicles.
Produsele trustului Polaris sunt comercializate în România de compania ASP Group East și modelele RZR pot fi achiziționate din magazinele rețelei de dealeri autorizați.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.