În ciuda crizei economice, a războiului, a creșterii costului materiilor prime și al transporturilor, vânzările de motociclete și scutere noi în Europa au înregistrat cel mai mare volum din ultimii 15 ani.
Cifrele finale ale anului 2022 încă nu sunt cunoscute, vânzările lunii decembrie nefiind încă contabilizate, astfel încât am prezentat rezultatul primelor 11 luni.
În pofida tuturor problemelor economico-financiare internaționale cunoscute de toată lumea, în luna noiembrie s-au vândut 87.966 unități (creștere +11,9% față de noiembrie 2021), ceea ce a dus la un total de peste 1,49 milioane unități în primele 11 luni (creștere +0,6%), adică cel mai mare volum din ultimii 15 ani.
La această creștere au contribuit vehiculele electrice, care au reprezentat 11% din totalul scuterelor vândute, cu o creștere anuală de 38,4%.
Lider al vânzărilor după 11 luni este Honda, cu 217.791 unități (-3,4%), urmat de Piaggio cu 151.496 unități (-3,%), Yamaha cu 146.362 unități (-6,6%) și BMW cu 101.438 unități (-4,7%).
La nivel de marcă cea mai bună performanță revine producătorului Aprilia, cu 33.624 unități, ceea ce reprezintă o creștere spectaculoasă de +49,6%, urmată de Zontes cu +41,3% și Royal Enfield cu +36,6%.
Se poate constata că toate firmele mari au suferit scăderi ale vânzărilor și creșterea se datorează producătorilor care au prezentat modele ieftine sau, în cazul Aprilia, o gamă de modele performante echipate cu același motor de 660 cmc, RS, Tuono și Tuareg, care s-au bucurat de mare succes.
În ceea ce privește piețele de desfacere, Italia a înregistrat cea mai mare creștere, cu +8,5%, urmată de Franța (+7,6%) și Germania (+5,8%). Pe locul 4 s-a clasat Spania cu +4,1%, urmată de Marea Britanie (+3,2%) și Olanda (-11,2%).
Lider a creșterii vânzărilor din Europa și, probabil, din lume, este România, cu 49%, dar, dacă ne amintim că înmatriculările totale înregistrate în 12 luni au fost de 4.568 unități, ar trebui să coborâm cu picioarele pe pământ: vânzările din țara noastră reprezintă 0,3% din vânzările europene, adică nu existăm pe hartă.
Și asta nu din cauza salariilor, care au început să fie aproape de adevăr pentru multă lume, nu din cauza vremii, ci din cauza lipsei de cultură moto. Noua generație alege să cumpere mașină, telefon, ceas, petreceri la cluburi de fițe și printre ultimele opțiuni poate se regăsește și motocicleta.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.