Prezentat în 2021, noul Monster SP reprezintă esența Ducati în cea mai compactă, esențială și mai ușoară formă posibilă, rețeta fiind cea originală din 1993: un motor sportiv, dar perfect pentru utilizare zilnică, combinat cu un cadru derivat din Superbike.
Inima motocicletei este motorul bicilindric Testastretta, cu distribuție desmodromică. Cadrul său tip Front Frame, inspirat de cel al modelului Panigale V4, turnat dintr-un aliaj de aluminiu extrem de ușor și compact, este fixat direct pe chiulase.
Este reinterpretarea modernă a rețetei care a dat viață segmentului naked, ceea ce va face ca noile generații de fani ai modelului să se îndrăgostească de ea.
Un concept pe cât de simplu, pe atât de eficient, care face un pas înainte odată cu sosirea Monster SP.
Acest model se caracterizează printr-o serie de componente de înaltă calitate care fac motocicleta și mai ușoară, mai eficientă și distractivă, dar și mai agresivă din punct de vedere estetic.
Natura sportivă a noului Monster SP este evidentă datorită imaginii care încorporează culorile modelului 2022 Desmosedici GP al echipei Ducati Lenovo, culoarea auriu a furcii Öhlins NIX30 și prezența unui eșapament omologat Termignoni oferit în configurație standard.
Detalii de înaltă calitate sunt șaua roșie, sigla Monster SP pe husa șeii pasagerului și sigla Ducati pe rezervorul de combustibil, inspirată din grafica modelului Panigale V4.
Fișa tehnică Ducati Monster SP
Motor Testastretta 11° în patru timpi, cu doi cilindri în V la 90 grade, răcire cu lichid, distribuție Desmodromică, patru supape pe cilindru, injecție electronică cu accelerație Ride-by-Wire.
Capacitate cilindrică: 937 cmc, alezaj și cursă: 94,0 x 67,5 mm, raport de compresie: 13,3:1.
Putere maximă: 111 CP (82 kW) la 9.250 rpm, cuplu maxim: 93,0 Nm la 6.500 rpm.
Cutie de viteze cu 6 trepte cu Ducati Quick Shift (DQS) în dublu sens, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare hidraulică, transmisie finală pe lanţ.
Cadru turnat din aliaj de aluminiu tip Front Frame, basculă din aluminiu.
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Öhlins Ø 43 mm complet reglabilă.
Suspensia spate: monoamortizor Öhlins complet reglabil.
Frână faţă cu dublu disc semiflotant Ø 320 mm din oţel, etrier Brembo Stylema monobloc radial cu 4 pistonaşe, ABS Bosch activ pe viraje.
Frână spate cu disc Ø 245 mm din oţel, etrier Brembo flotant cu 2 pistonaşe, ABS activ pe viraje.
Roată faţă/spate 17”, jante turnate din aliaj de aluminiu cu zece spiţe, anvelope Pirelli Diablo Rosso IV, fără cameră.
Anvelopă faţă: 120/70 ZR17, anvelopă spate: 180/55 ZR17.
Ampatament: 1472 mm, înălțime la şa: 840 mm, masă la gol: 166 kg.
Masă la plin: 186 kg, capacitate rezervor: 14 ltr, consum mediu: 5,2 ltr/100 km.
Sisteme electronice de control și siguranță: 3 moduri de pilotaj, ABS activ pe viraje cu 3 niveluri, control al tracțiunii (DTC) cu 8 niveluri, sistem de control al plecărilor pe o roată Ducati (DWC) cu 4 niveluri, sistem de control al plecărilor de pe loc (Launch Control) cu 3 niveluri, Cruise Control.
Preț Ducati Monster SP în România: 15.740 euro.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.