Nașterea unui nou model Vespa este întotdeauna un eveniment epic pentru că duce mai departe tradiția și moștenirea companiei, bazate pe stil și tehnologie.
Noile modele Vespa GTS continuă povestea legendarei „Vespone”, așa cum au fost botezate toate versiunile Vespa echipate cu caroserie mare.
Vespa, scuterele cu care te deplasezi elegant prin oraș, dar care sunt gata de călătorie, sau chiar de aventură datorită motoarelor din ce în ce mai puternice și confortului pe care îl oferă.
Stilul Vespa este o simbol al designului modern, iar noua familie GTS evidențiază acest lucru, mulțumită parțial unei game de nu mai puțin de paisprezece scheme de culori diferite disponibile.
Eleganța este rezultatul unui echilibru între tradiție și modern care iese în evidență în liniile modelelor GTS, minuțios rafinate până la cel mai mic detaliu, și o calitate deosebită a construcției.
Noua gamă Vespa GTS vine dotată cu echipamente standard și include patru versiuni, fiecare având propriul său spirit: clasica și super eleganta Vespa GTS, contemporana GTS Super, sportiva GTS SuperSport și Vespa GTS SuperTech, ultra tehnologizată.
Toate sunt disponibile cu două motoare moderne: 125 i-get monocilindric și 300 HPE (High Performance Engine), rod al celei mai recente tehnologii ale Grupului Piaggio, care își propune să creeze motoare care sunt din ce în ce mai avansate tehnologic și mai eficiente în condițiile limitării emisiilor și consumului.
Noua Vespa GTS oferă cu cea mai recentă evoluție a motorului monocilindru de 300 cmc, 4 timpi, 4 supape, răcit cu lichid, cu injecție electronică.
Rezultatul experienței în cercetare și dezvoltare a Grupului Piaggio, cunoscut sub numele de 300 HPE (High Performance Engine), unitatea a beneficiat de o muncă extinsă care a urmărit creșterea performanței și îmbunătățirea capacității de rulare, reducând în același timp consumul de combustibil și nivelurile de zgomot.
Puterea motorului atinge un maxim de 17,5 kW (23,8 CP) la 8250 rpm, în timp ce cuplul maxim este de 26 Nm la 5250 rpm și prezintă o reducere semnificativă a consumului, având o autonomie de 30,3 km/l în ciclul WMTC.
300 HPE este cel mai performant motor montat vreodată pe o Vespa, rezultat atins datorită muncii meticuloase a tehnicienilor Piaggio.
Proiectul a urmărit mai ales să optimizeze puterea termodinamică și să reducă frecarea și zgomotul motorului, sporind în același timp performanțele și capacitatea generală de rulare, cu greutăți și volume de top în categorie.
Caroseria noii familii GTS este realizată din oțel, așa cum a fost întotdeauna cazul de-a lungul istoriei Vespa, un material durabil, 100% reciclabil, care garantează o rezistență de neegalat, precum și siguranță și dinamism.
Această caroserie, exclusivitate la nivel mondial, este acum asociată cu o suspensie față complet nouă, care păstrează aspectul tradițional, monobraț, sistemul fiind reproiectat din punct de vedere al funcționalității pentru a garanta o stabilitate mai mare, în special la viteze mari și pentru a îmbunătăți confortul și manevrabilitatea, datorită noii setări a suspensiei.
Proiectată în jurul corpului uman, Vespa se mândrește cu o ergonomie ideală și o poziție naturală a pilotului care o ajută să fie extrem de confortabilă, plăcută și accesibilă tuturor.
Noua generație Vespa GTS oferă o nouă șa cu un nivel superior de confort pentru pilot și pasager și ergonomie optimizată, care permite pilotului în staționare să ajungă ușor la sol cu piciorul.
Iar cu Vespa GTS, caracterul practic și ușurința în utilizare fac încă un pas înainte odată cu introducerea sistemului de pornire fără cheie, simplificând operațiunile de pornire a motorului, deschiderea șeii și blocarea coloanei de direcție, toate acestea putând fi făcute cu telecomanda în buzunar.
Versiunea SuperTech oferă afișajul color TFT ultramodern, în timp ce noul bord își face debutul pe toate celelalte versiuni, neschimbat ca stil și eleganță, dar mai complet și capabil să exploateze pe deplin potențialul sistemului de conectivitate VESPA MIA, echipare standard pe SuperTech și SuperSport și disponibil ca accesoriu opțional pentru celelalte pachete.
Toate versiunile noii Vespa GTS vor fi disponibile în magazinele rețelei oficiale ale Grupului Piaggio până la sfârșitul anului, cu prețuri începând de la 5.980 EUR pentru versiunile GTS 125 și de la 6.980 EUR pentru versiunile 300 HPE.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.