Cu un motor puternic instalat pe un șasiu spectaculos și cu un pachet electronic impresionant, Aprilia Tuono V4 se bucură de respectul tehnicienilor.
Citisem părerea multor jurnaliști despre calitățile motocicletei și mai ales despre posibilitățile de setare ale șasiului, dar înțelegi pe deplin atuurile ei doar atunci când faci primii kilometri pe stradă.
Mersul motorului este ușor defazat, datorită arhitecturii motorului, a electronicii și probabil a eșapamentul Akrapovic cu care era echipată motocicleta testată.
Nici nu te poți aștepta la un mers lin și cursiv, ca cel al motoarelor în linie și aici intervine “caracterul” pe care îl amintesc toți cei care descriu motoarele italiene, dar te obișnuiești neregularitățile motorului.
Ești dispus să îi ierți micile inexactități, de dragul performanțelor motorului și al eficienței deosebite al sistemului de frânare.
Dar, oricât aș încerca să povestesc despre cum merge Aprilia Tuono V4, cuvintele sunt sărace ca să poți descrie senzația pe care o ai testând motocicleta.
O motocicletă excepțională, mult subapreciată în România, țară în care fiabilitatea japoneză și legenda germană au împins tehnica și rafinamentul italian pe ultimul loc.
Date tehnice Aprilia Tuono V4
Motor în patru timpi, cu patru cilindri în V la 65°, răcire cu lichid, DOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică.
Capacitate cilindrică: 1077 cmc, cursă și alezaj: 81,0 x 52,3 mm, raport de compresie: 13,6:1.
Putere maximă 129 kW (175 CP) la 11.350 rpm, cuplu maxim: 121 Nm la 9.000 rpm.
Cutie de viteze tip casetă cu șase trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare mecanică.
Cadru dublu din aluminiu cu elemente ambutisate și turnate, basculă din aluminiu.
Suspensie față: furcă telescopică hidraulică inversată Sachs Ø 43 mm cu reglaj pe compresie și revenire, cursă roată față 120 mm.
Suspensie spate: amortizor Sachs complet reglabil, cursă roată spate 129 mm.
Frână față hidraulică cu dublu disc flotant din oțel de Ø 320 mm și etriere monobloc radiale Brembo Stylema cu patru pistonaşe, ABS Bosch activ pe viraje.
Frână spate hidraulică cu disc de Ø 220 mm și etrier Brembo flotant cu două pistonașe, ABS Bosch activ pe viraje.
Roţi cu jante turnate din aluminiu, roată faţă / spate 17”.
Anvelopă faţă: 120/70 ZR 17, anvelopă spate: 190/55 ZR 17, radiale, fără cameră.
Lungime: 2070 mm, ampatament: 1453 mm, înălțime la şa: 837 mm.
Masă la plin: 209 kg, capacitate rezervor: 17,9 ltr, consum mediu: 7,2 ltr/100 km.
Sisteme electronice de control și siguranță: platformă inerțială pe 6 axe, sistem APRC (Aprilia Performance Ride Control), moduri de livrare a puterii (AEM) cu 3 niveluri, 6 moduri de pilotaj (3 Road, 3 Track), control al tracțiunii (ATC) cu 9 niveluri, sistem de control al plecărilor pe o roată (AWC), control al frânei de motor (AEB) cu 3 niveluri, control al plecărilor de pe loc (ALC), cruise control (ACC), sistem de limitare a vitezei (APT), ABS Bosch activ pe viraje cu 3 niveluri și sistem de control al derapajelor RLM (Rear Wheel Lift-up Mitigation) cu 3 niveluri.
Preț Aprilia Tuono V4 în România: 16.300 euro.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.