Lansat în premieră la mijlocul lunii aprilie și prezentat presei în cadrul unui eveniment organizat în Spania, modelul Nightster a fost distribuit în magazinele rețelei oficiale.
Într-un secret total păstrat cu sfințenie până în momentul dezvelirii motocicletei, noul Nightster, cel mai nou membru al gamei Sportster, a intrat în familia Harley-Davidson cu două luni în urmă.
Am avut norocul să mă aflu în prima serie de invitați, astfel încât am văzut motocicleta cu două zile înainte de lansarea mondială și am testat-o cu o zi înainte.
Pentru mine a fost o surpriză plăcută, nu numai felul în care arată, ci și ținuta de drum, motocicleta fiind de departe cea mai ușoară din istoria firmei Harley-Davidson, cu o masă la plin de doar 221 kg, adică vreo 40 kg mai puțin decât orice model produs până atunci.
Nightster este echipat cu versiunea mai mică a motorului recent lansat, Revolution Max 1250, modificat pentru a oferi cuplu la turații joase și putere pe plaja de turații joase și mijlocii.
Am testat în aceeași zi Low Rider ST, care nu este una dintre motocicletele mari produse de Harley-Davidson, după care a urmat noul model.
Trecând de pe una pe cealaltă, am avut impresia că Nightster este o jucărie și că stau foarte aproape de far.
Diferența de masă și de manevrabilitate este uriașă, kilometrii parcurși pe drumurile virajate din sudul Spaniei cu cea mai ușoară motocicletă Harley-Davidson fiind o adevărată delectare.
Exista trei moduri de pilotaj, Road, Sport și Rain, iar ca sisteme de control și siguranță, în afară de ABS este control al tracțiunii și sistem de control al derapajelor (Drag-Torque Slip Control System).
La reducerea spectaculoasă a masei a contribuit decisiv soluția aleasă pentru cadru, cu motorul membru portant al șasiului și un cadru mic tip grindă cu zăbrele, asemănătoare cu soluția implementată pe Sportster S, dar nu identică.
Și la coborârea centrului de greutate s-a lucrat, rezervorul de combustibil fiind amplasat jos, cu bușonul de acces amplasat sub șaua pilotului.
Toate aceste dotări, care nu existau pe modelele din vechea gamă Sportster, au ridicat mult nivelul tehnic și siguranța pilotului, dar au influențat și prețul, în acest moment, prețul celei mai ieftine motociclete oferită de Harley-Davidson începând de la 15.000 euro.
Respectând buna tradiție a accesoriilor opționale pe care producătorul american le oferă la orice model, pentru Nightster există foarte multe piese opționale, de la repere care schimbă aspectul motocicletei, până la componente care modifică poziția pilotului sau îmbunătățesc performanțele motorului.
Acum, la două luni de la lansarea modelului, noul Nightster poate fi văzut la magazinul singurului dealer oficial din România, Harley-Davidson București și probabil că va putea fi testat în viitorul apropiat.
Fișa tehnică Harley-Davidson Nightster
Motor Revolution Max 975T în patru timpi, cu doi cilindri gemeni în V la 60 grade, patru supape pe cilindru, DOHC, răcire cu lichid, injecţie electronică ESPFI.
Capacitate cilindrică: 975 cmc, alezaj x cursă (mm): 97 x 66 mm.
Putere maximă: 90 CP (66 kW)/7500 rpm, cuplu maxim: 95 Nm/5750 rpm, raport de compresie: 12,0:1.
Cutie de viteze cu şase trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei, cu acţionare mecanică, transmisie finală pe curea.
Cadru tip grindă cu zăbrele, din țeavă de oțel, basculă din țeavă de oțel.
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică Showa Dual Bending Valve Ø 41, nereglabilă, cursă roată faţă: 114 mm.
Suspensia spate: amortizoare cu reglaj al preîncărcării, cursă roată spate: 76 mm.
Frână faţă hidraulică cu disc flotant din oţel Ø 320 x 6 mm, etrier Brembo radial cu patru pistonaşe, ABS.
Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 260 x 5 mm, etrier Brembo flotant cu un pistonaş, ABS.
Roată faţă 19”, roată spate 16”, roţi cu jante turnate din aliaj de aluminiu, cu şapte spiţe.
Anvelope Dunlop Harley-Davidson Series D401.
Anvelopă faţă: 100/90-19 57H, spate: 150/80B16 77H, fără cameră.
Lungime: 2250 mm, ampatament: 1575 mm, înălţime la şa: 705 mm.
Gardă la sol: 114 mm, masă la plin: 221 kg.
Capacitate rezervor benzină: 11,7 litri, consum mediu: 5,1 ltr./100 km.
Preț în România: 15.739 – 15.977, în funcție de culoare
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.