Rezultatele înregistrate în cele mai importante cinci țări reprezintă 80% din totalul vânzărilor de motociclete noi din acest an în Europa.
ACEM, Asociația Constructorilor Europeni de Motociclete, a dat publicității situația înmatriculărilor de motociclete noi în Europa în primul trimestru al anului în curs.
Pentru motociclete au fost evidențiate înmatriculările din Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie, în primele trei luni ale acestui an înregistrându-se o creștere de 14,6% față de perioada similară a anului trecut, cu un total de 226.793 motociclete înmatriculate.
În această situație sunt incluse motocicletele (categoria L3e), motocicletele cu ataș (L4e) și triciclurile (L5e), atât vehiculele cu motor cu combustie internă, cât și cele electrice, care reprezintă 8936 de unități.
În majoritatea piețelor mari au fost înregistrate creșteri, cea mai importantă fiind cea din Marea Britanie, +56,4% față de primul trimestru 2021, cu 27.807 unități, Germania cu 54.106 motociclete (+30,4%), Spania (38.922 unități, 16,3%) și Franța (45.702 unități, 2,3%).
Italia rămâne cea mai mare piață moto, cu 60.256 unități înmatriculate, rezultat stabil comparat cu anul trecut (-0,4%).
După doi ani în care pandemia a dus la scăderea vânzărilor de motociclete noi, rezultatele înregistrate în acest an reprezintă un record, cel puțin pentru ultimii zece ani.
Și vânzările de moped au înregistrat o creștere în primul trimestru, cu 57.755 de unități înmatriculate în principalele șase piețe: Belgia, Franța, Germania, Olanda și Spania, adică o creștere de 3,5% față de anul trecut.
Dintre acestea, 19.045 sunt cu motor electric și vânzările din aceste șase țări reprezintă 80% din totalul înregistrat în EU și Marea Britanie.
Dacă la vânzările de motociclete Italia este lider incontestabil, se pare că italienii nu pun preț pe moped, fiind la coada clasamentului înmatriculărilor, cu doar 4.571 unități, în timp ce în Franța s-au vândut 19.547 unități iar în Olanda 14.400.
În România probabil că nu s-au atins nici 500 de unități și nu pentru că nu s-ar fi putut, ci pentru că toată lumea așteaptă programul Rabla, cu mari șanse ca cei mai mulți să nu prindă subvenția din diferite motive.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.