Indian Motorcycle și Workhorse Speed Shop au prezentat cel de-al doilea proiect de personalizare a unei motociclete Indian FTR, Black Swan.
După proiectul FTR AMA prezentat cu câteva zile în urmă, firma Workhorse Speed Shop a reușit finalizarea celui de-al doilea proiect dezvoltat pe platforma unui Indian FTR, din cadrul unui contract susținut de Indian Motorcycle, Black Swan, o abordare total diferită, dar nu mai puțin radicală.
Black Swan a fost un concept pe care fondatorul Workhorse, Brice Hennebert, l-a conceput cu câțiva ani în urmă, când a concurat la Wheels & Waves împotriva proiectului Miracle Mike, un Indian Scout construit de The Young Guns.
Ca și în cazul construcției Workhorse FTR AMA, inspirațiile stilului vin din mai multe direcții și epoci: modelele Superbike ale anilor ‘90, motocicletele utilizate în cursele de Grand Prix și chiar mașinile Porsche adaptate de Rauh-Welt.
„În acea perioadă, am avut ideea de a construi o motocicletă sport pentru utilizarea în trafic, cu adevărat sportivă, construită ca o motocicletă GP. Este profund inspirată de motocicletele sport din anii ‘90, toate realizate din fibră de carbon.
Proprietarul motocicletei mi-a oferit libertate si am împins totul la maxim.
Așa se întâmplă atunci când am libertate totală de creație într-un proiect. Este unică și cea mai complicată construcție pe care am făcut-o până în prezent.” a spus Brice.
După schițe preliminare, Brice a făcut o excursie la sediul companiei Akrapovič din Slovenia pentru a ajuta la fabricarea sistemului de evacuare 2-1, cu toba de eșapament suspendată menținând profilul elegant imaginat de Brice.
Întors la atelierul său, Brice a construit o plasă de sârmă în jurul motocicletei, ca bază pe care să modeleze caroseria din lut.
„Acest pas a fost de fapt mai ușor decât mă așteptam, deoarece nu aveam nevoie să creez un corp complet simetric din lut, doar o jumătate din motocicletă ca model. Odată ce am fost mulțumit de formă, am folosit un scaner 3D pentru a transmite formularul către Formae Design, care a lucrat cu mine pentru a rafina modelul virtual, a crea simetria întregului corp și a integra toate accesoriile și fitingurile. Christophe de la Formae m-a ajutat foarte mult cu toate componentele diferite ale corpului.”
În timp ce firma de design a perfecționat formele caroseriei, Brice a făcut la modificări ale șasiului, cum ar fi fabricarea rezervorului de combustibil în jurul sistemului original de admisie a aerului.
Tim de la Vinco Racing Engineering a ajutat cu o mulțime de componente prelucrate CNC după modelele lui Brice, cum ar fi prinderea basculei, plăcile de pe șasiu, jugul și multe alte componente.
Când modelul CAD al corpului dintr-o singură piesă a fost finalizat, acesta a fost printat 3D și transmis lui Robert Colyns de la firma 13.8 Composites, un maestru în fabricarea fibrei de carbon, care a lucrat pe piesa realizată pentru a crea o suprafață perfectă, din care să se producă o matriță pentru corpul dintr-o singură bucată.
„Deoarece am decis să scot în evidență fibra de carbon și să nu o vopsesc, i-am dat lui Robert libertatea de a alege țesătura de carbon care să arate cel mai bine și să se potrivească cu designul motocicletei.
După câteva săptămâni de așteptare, s-a întors cu această piesă. Întregul corp cântărește doar aproximativ 1,8 kg iar crearea caroseriei a fost o parte majoră a construcției, pentru că am fost hotărât să am o caroserie dintr-o singură piesă.”
Efortul a meritat cu siguranță. Având corpul din carbon și elementele printate 3D pe corp, Black Swan își merită cu adevărat numele. Utilizarea imprimării 3D, o tehincă pe care Black Swan o împărtășește cu construcția FTR AMA, i-a permis lui Brice să realizeze forma corpului rapid și simplu, combinând stilul motocicletelor de competiție cu formele motocicletelor de stradă.
Căutând mereu să adauge cât mai multe piese fabricate, detaliile care diferențiază construcția Workhorse, Brice a fabricat o nouă basculă aluminiu.
Păstrând punctul original de montare a suspensiei, Öhlins Racing oferă un amortizor special negru, pentru a se potrivi cu tema generală, completat de furca față specială neagră.
„Sistemul de frânare de pe Black Swan este produs de partenerul meu Beringer, care mi-au oferit un sistem prototip, unul dintre cele mai ușoare sisteme de frânare pe care le au.
Este vorba de aproximativ 1 kg pentru sistemul complet pe față, instalat la roțile de carbon Rotobox, cu anvelopele GP Racer furnizate de Dunlop.
Finisajele au fost oferite de Jeroen de la Silver Machine Seats, care a capitonat șaua și bordul cu Alcantara, inspirat de bordul mașinilor de sport.
„Nu aș fi reușit niciodată să finalizez de unul singur un proiect atât de complex. Mulți dintre partenerii mei de la proiectul Appaloosa m-au susținut, precum și mulți alții care m-au ajutat și le mulțumesc tuturor. Mi-a făcut mare plăcere să lucrez la acest proiect și sper ca Black Swan să placă proprietarului și oricui îl vede.”, a spus în încheiere Brice Hennebert.
Appaloosa, un Indian Scout Bobber modificat, va participa la 2020 Baikal Mile Festival
Appaloosa v2.0 a participat la festivalul 2020 Baikal Mile Ice Speed
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.