TIBERIU TROIA

Indian FTR AMA construit de Brice Hennebert, creatorul modelului Appaloosa

Indian Motorcycle și Workhorse Speed Shop au prezentat proiectul FTR AMA, primul dintre cele două unicate comandate pe platforma modelului Indian FTR.

Indian FTR AMA

Binecunoscut pentru proiectele realizate până acum și pentru cele două versiuni ale modelului Appaloosa produse, Brice Hennebert, proprietarul companiei Workhorse Speed Shop, în parteneriat cu Indian Motorcycle, a primit o comandă specială pentru două motociclete unicat, Black Swan și FTR AMA.

Dintre cele două motociclete comandate de doi frați, Black Swan este încă în lucru iar FTR AMA are niște linii care amintesc de modelele anilor ‘80.

„Singura restricție a fost ca grafica și culorile să fie inspirate de modelul Martini Racing.

După câteva cercetări și brainstorming cu mine însumi, mi-am concentrat atenția asupra motocicletelor întâlnite în cursele AMA SBK din anii ‘80 și a mașinilor de raliu din aceeași epocă. Principalele influențe au fost Lancia Delta HF amestecată cu Bol d’Or 750 și ceva ADN al altor motociclete puternice ale vremii”, a spus Brice.

Indian FTR AMA

Începând să lucreze la începutul lunii februarie 2021, prima decizie a lui Brice a fost să păstreze o poziție verticală a pilotului, ceva apropiat de poziția originală de pe FTR, folosind ghidonul original. De la această primă decizie, multe schimbări aveau să urmeze.

„În timp ce proiectul Black Swan pleca de la un mulaj din lut, la FTR AMA am decis să merg într-o altă direcție în ceea ce privește procesul de proiectare.

Am folosit programul de design CAD, bazat pe o scanare 3D a șasiului FTR. Apoi, toate componentele caroseriei au fost printate 3D și întărite cu fibră de carbon.”

Placa frontală printată 3D găzduiește un proiector PiAA și susține radiatorul de ulei Setrab instalat dedesubt. Amplasat în spatele plăcii frontale se află bordul original de la noul Indian Chief, un design în spiritul atmosferei de curse retro, dar cu toate opțiunile unei mașini moderne, cum ar fi conexiunea la telefon și încărcarea acestuia.

Indian FTR AMA

Modulul care încorporează suportul șeii și stopul din spate este în același timp suportul bateriei, aceasta fiind mutată în spate, ca la motocicletele de anduranță. Șaua este tapițată cu piele periată și partea din spate este completată de o lampă spate old school adaptată pentru LED.

Pentru a găzdui filtrele de aer performante DNA, admisia a fost reproiectată și printată 3D, în timp ce două rezervoare suplimentare de combustibil au fost fabricate din aluminiu pentru a se potrivi noii caroserii, unul sub capacul rezervorului și celălalt suspendat sub suportul șeii, capacitatea totală de combustibil fiind aceeași cu cea a motocicletei originale, 14 litri.

Plăcile șasiului au fost reproiectate pentru un aspect asemănător celor din competiții și prelucrate din modelele CAD de firma Vinco Racing din Olanda.

Indian FTR AMA

Vinco Racing a executat toate lucrările de prelucrare prin frezare ale proiectului FTR AMA, inclusiv componentele basculei, suporții sistemului de frână, jugurile, componentele rezervoarelor suplimentare, suporții radiatorului de ulei și multe altele.

Jugul furcii este o replică a jugului modelului Bol d’Or 750, adaptat furcii Öhlins de 43 mm.

Partea din spate a fost modificată pentru a utiliza amortizoare Öhlins cu compensator, cuplate la o basculă construită din țeavă de aluminiu. Designul basculei a fost inspirat de modelele din aceeași epocă, fiind cu 40 mm mai lungă față de piesa originală, având o patină de lanț printată 3D.

Indian FTR AMA

„Roțile atrag atenția tuturor. Am colaborat cu Fabio de la JoNich Wheels din Italia, designul se bazează pe roțile sale Rush, prelucrate prin frezare din bloc de aluminiu, dar fără flanșe de carbon.

Designul mă face să mă gândesc la forma ventilatoarelor turbo folosite pe Lancia de curse. Deci a fost o alegere perfectă pentru mine. Ele sunt completate de un set de anvelope Dunlop GP cu această anvelopă spate uriașă, de 200.”

În fine, eșapamentele au fost realizate din conuri din oțel inoxidabil sudate, completate de finalele S&S Cycle Grand National modificate.

Indian FTR AMA

Pentru cei care nu au citit povestea modelului Appaloosa produs de același constructor, am postat mai jos articolul.

Appaloosa v2.0 a participat la festivalul 2020 Baikal Mile Ice Speed

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*