Replică stradală a motocicletei care a impresionat la clasa King of the Baggers din campionatul Moto America, Road Glide ST este primul model de serie echipat cu motorul Milwaukee-Eight 117.
Harley-Davidson a prezentat publicului primul Road King în 1998 și de atunci modelul a rămas în producție și a fost îmbunătățit permanent.
Versiunea ST lansată recent este propunerea sportivă, un bagger care păstrează linia și caracteristicile tradiționale ale modelului touring cu care Harley-Davidson ne-a obișnuit.
Sportivă nu pentru că ar fi suferit modificări ale șasiului sau ale caroseriei, ci pentru că are instalat cel mai mare motor produs de Harley-Davidson până acum, motor instalat pentru prima dată pe o motocicletă care nu face parte din linia eclusivistă CVO.
Și, ca și cum cilindreea de 1923 cmc nu ar fi fost de ajuns, motorul este completat de admisia Screemin’ Eagle Heavy Breather, cu filtrul de aer extern.
Pachetul electronic Cornering Rider Safety Enhancements oferit ca opțiune transformă bagger-ul clasic într-o motocicletă modernă, cu dotări de ultimă generație: ABS activ pe viraje, sistem de frânare electronic combinat activ pe viraje, control al tracțiunii activ pe viraje, sistem de control al derapajului (Drag Torque Slip Control), sistem de asistență la plecările în rampă (Vehicle Hold Control) și sistem de monitorizare a presiunii în anvelope.
În fine, ca un ultim accent pentru o motocicletă destinată unui egoist care vrea să-și satisfacă pasiunea netulburat, șaua monopost completează profilul de bagger atât de căutat în ultima perioadă.
Și, pentru că Road Glide ST rămâne un model touring, volumul genților laterale instalate pe motocicletă în configurație standard este de 0,064 m3 iar sistemul Infotainment cu patru boxe de 25 watt/canal are un ecran de 165 mm.
Fișa tehnică Road Glide ST
Motor Milwaukee-Eight 117 în patru timpi, cu doi cilindri gemeni în V la 60 grade, patru supape pe cilindru, SOHC, răcire cu ulei / aer, injecţie electronică ESPFI.
Capacitate cilindrică: 1923 cmc, alezaj x cursă: 103,5 x 114,3 mm, raport de compresie: 10,2:1.
Putere maximă: 103 CP (77 kW) / 5450 rpm, cuplu maxim: 168,0 Nm / 3500 rpm.
Cutie de viteze cu şase trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei, cu acţionare mecanică, transmisie finală pe curea.
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Showa tip Dual Bending Valve Ø 49 mm, cursă roată faţă: 117 mm.
Suspensia spate: amortizoare cu compensator Showa, cu reglaj hidraulic de la distanţă a preîncărcării, cursă roată spate: 76 mm.
Frână faţă hidraulică cu dublu disc flotant din oţel Ø 300 mm, etriere flotante cu patru pistonaşe, ABS activ pe viraje.
Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 300 mm, etrier fix cu patru pistonaşe, ABS activ pe viraje.
Roată faţă 19”, roată spate 18”, roţi cu jante din aliaj de aluminiu cu zece spiţe duble.
Anvelope Dunlop Harley-Davidson Series, faţă: 130/60B19 61H, spate: BW 180/55B18 80H.
Lungime: 2405 mm, ampatament: 1625 mm, înălţime la şa: 715 mm, gardă la sol: 140 mm.
Masă la plin: 382 kg, capacitate rezervor benzină: 22,7 litri, consum mediu: 5,7 ltr./100 km.
Prețul în România al modelului Road Glide ST este între 34.660 – 35.017 euro, în funcţie de culoare și poate fi comandat la magazinul Harley-Davidson București.
Pentru cei care nu au văzut prezentarea generației anterioare a modelului Road Glide, am postat mai jos filmul făcut cu ceva timp în urmă.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.