Grupul Piaggio, cel mai mare producător de scutere și motociclete din Europa și unul dintre liderii mondiali în industrie, a făcut publice concluziile unui nou raport care explorează detaliile din spatele valorii puternice a mărcii Vespa, identificând marca ca un activ cheie în portofoliul său mai larg.
Rezultatele analizei arată că, în 2021, valoarea mărcii Vespa este de 906 milioane euro.
Concluziile raportului realizat de Interbrand, lider al companiilor de consultanță, indică ceea ce acesta descrie drept „o marcă unică, recunoscută la nivel global, datorită combinației sale perfecte de design, stil de viață și moștenire italiană”, estimând în cele din urmă valoarea mărcii Vespa la 906 milioane euro.
Pentru a determina valoarea financiară a mărcii Vespa, Interbrand a folosit tehnici de evaluare a mărcii, încorporând un set cuprinzător de resurse, date de piață și studii cantitative efectuate pe zece piețe cheie pentru Vespa.
Printre factorii cheie care au contribuit la stabilirea scorului general obținut la evaluare de marca Vespa au fost caracterul ei unic, designul produsului cu totul și cu totul special și a moștenirii care caracterizează acest simbol italian.
Afinitatea joacă, de asemenea, un rol semnificativ în obținerea valorii mărcii, evidențiind sentimentele pozitive puternice ale clienților față de marcă.
În general, marca se distinge într-o zonă mai largă decât mobilitatea, satisfăcând unele cerințe precum exprimarea personală și divertismentul.
Vespa reprezintă esența italiană la maxim: un simbol atemporal a cărei moștenire a inspirat milioane de oameni din întreaga lume.
Marca Vespa transcende beneficiile funcționale ale produsului și este sinonim cu stilul de viață, oferind beneficiul unei conexiuni emoționale cu clienții.
2021 a reprezentat un an puternic pentru Vespa, care și-a sărbătorit cea de-a 75-a aniversare, odată cu lansarea modelelor Vespa 75th Special Series.
Peste 19 milioane de unități au fost produse și vândute începând din 1946, o piatră de hotar atinsă în ultimele 12 luni.
Vespa a înregistrat încă un succes prin lansarea noului scuter Vespa 946 Christian Dior, o colaborare cu Justin Bieber și prin mediatizarea globală generată de filmul Disney Pixar „Luca”, în care Vespa este parte integrantă a intrigii și narațiunii filmului.
Valoarea estimată de 906 milioane EUR reprezintă o etapă cheie pentru această marcă italiană iubită, evidențiind rolul pe care îl are în rândul publicului său global.
Este un punct de plecare pentru un plan pe termen lung care conduce Vespa către noi obiective ambițioase prin inovații și parteneriate globale.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.