Cu un aspect asemănător modelului mai mare Z900 RS, noul Z650 RS intră pe piață cu pretenții serioase, la concurență cu Yamaha XSR700 și Honda CB650 R.
Lansată inițial online și prezentată publicului în premiera la EICMA, în noiembrie, motocicleta a ajuns și în magazinele din România.
Modelul a sosit recent și nu am avut ocazia să-l testez până acum, dar, din recenziile pe care le-am citit până acum, puținele minusuri prezentate de cei care au avut ocazia să testeze motocicleta mi s-au părut mai degrabă plusuri.
Șaua și amortizorul spate moi criticate de puriști cred că sunt un avantaj pentru un folositor care cumpără motocicleta mai mult pentru aspect decât pentru performanțe.
Dintre toate modelele produse în această categorie retro-café-nostalgic, Z650 RS este echipat cu cel mai slab motor, același cu cel instalat pe toate modelele Kawasaki de 650 din ultima perioadă: Z650, ER6, Versys, motor verificat, testat, dovedit a fi fiabil și ușor de utilizat.
Dar, dacă motorul este mai slab decât cele ale concurenței, formele reușite de designerii de la Kawasaki plasează motocicleta în topul celor mai frumoase motociclete retro produse în ultimii ani.
O versiune modernă a motocicletei Kawasaki Z1 a anilor ‘70, chiar dacă modelul original avea patru cilindri, o motocicletă care poate fi utilizată fără probleme zilnic, care îmi aduce aminte de motocicletele pe care le iubeam, cu două ceasuri rotunde și far tot atât de rotund, care seamănă a far, așa cum știam eu că trebuie să fie un far, nu lupele-proiectoare gen “Transformers” atât de iubite de producătorii din China.
Fișa tehnică Kawasaki Z650 RS
Motor în patru timpi, cu doi cilindri gemeni paraleli, patru supape pe cilindru, DOHC, răcire cu lichid, injecţie electronică, EURO5.
Capacitate cilindrică: 649 cmc, alezaj x cursă (mm): 83,0 x 60,0 mm.
Putere maximă: 68,0 CP (50,2 kW) / 8.000 rpm, cuplu maxim: 64,0 Nm / 6.700 rpm, raport de compresie: 10,8:1.
Cutie de viteze cu şase trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ.
Cadru tip grindă cu zăbrele din ţeavă de oţel.
Suspensia față: furcă hidraulică telescopică Ø 41, cursă roată faţă: 125 mm.
Suspensia spate: monoamortizor orizontal cu reglaj pe preîncărcare, cursă roată spate: 130 mm.
Frână faţă hidraulică cu disc dublu semiflotant din oţel Ø 300 mm, etriere cu două pistonaşe, ABS.
Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 220 mm, etrier cu un pistonaş.
Roată faţă/spate 17”, jante cu zece spiţe în Y, turnate din aliaj de aluminiu.
Anvelope Dunlop Sportmax, faţă: 120/70ZR17M/C (58W), spate: 160/60ZR17M/C (69W), fără cameră.
Lungime: 2065 mm, ampatament: 1405 mm, înălţime la şa: 820 mm, gardă la sol: 125 mm.
Masă la plin: 187 kg, capacitate rezervor benzină: 12 litri, consum mediu: 4,3 ltr./100 km.
Preţ în România: 8150 euro.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.