Prezentată în premieră cu doi ani în urmă, motocicleta electrică produsă de Harley-Davidson a suferit câteva modificări și se numește LiveWire ONE.
Marea majoritate a motocicliștilor nu vor să audă de motoare electrice.
Și eu mă număram printre ei, până când am avut șansa să testez prima generație LiveWire produsă de Harley-Davidson.
Atunci mi-am schimbat complet părerea despre motocicletele electrice și am înțeles că toate argumentele pe care le aud de obicei, că motorul nu face zgomot, că motocicleta nu vibrează, toate devin mofturi.
Este o experiență deosebită, performanțele se pot compara cu cele ale unei motociclete foarte puternice și rapide, iar pilotajul este același și, în mod normal, poți exprima o opinie doar după ce ai testat respectiva motocicletă, niciodată înainte.
Sunt în continuare pasionat de motorul termic, dar respect motorul electric.
Nu știu dacă va deveni principalul motor al viitorului, dar are șanse să trăiască mai mult decât cel termic.
Revenind la știrea momentului, noul LiveWire ONE a început să se vândă în SUA și cel mai important lucru este că prețul a scăzut spectaculos.
În acest moment, în Statele Unite se vinde cu 19799 $ și datele tehnice ale noii variante sunt foarte apropiate de cele ale primei generații.
Fișa tehnică LiveWire ONE
Motor electric Revelation
Putere maximă: 105 CP (78 kW), cuplu maxim: 114 Nm, transmisie finală pe curea.
Control al tracţiunii decuplabil, cruise control.
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Showa SFF-BP (Separate Function front Fork-Big Piston) Ø 43 mm.
Suspensia spate: monoamortizor Showa BFRC (Balanced Free Rear Cushion-lite) complet reglabil.
Frână faţă cu dublu disc flotant din oţel, etrier Brembo monobloc radial cu 4 pistonaşe.
Frână spate cu disc din oţel, etrier Brembo cu 2 pistonaşe, ABS activ pe viraje.
Roată faţă/spate 17”, jante turnate din aliaj de aluminiu cu cinci spiţe duble.
Anvelope: H-D/Michelin Scorcher “Sport”, faţă: 120/70 ZR17 58W, spate: 180/55 ZR17 73W
Lungime: 2135 mm, ampatament: 1490 mm, înălțime la şa: 761 mm.
Gardă la sol: 130 mm, masă: 255 kg.
Baterie: 15.5 kWh Rechargeable Energy Storage System (RESS) – elemente Samsung
Încărcare rapidă: 0-80% (DCFC) în 40 minute, 100% în 60 minute
Autonomie: în oraş – 235 km, combinat stop-and-go – 153 km
Acceleraţie: 0-60 mph (0-97 km/h) – 3,0 secunde
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.