Apariția noului Honda CMX1100 Rebel a fost o urmare previzibilă a succesului repurtat de Rebel 500, model de la care a preluat aspectul de bobber clasic cu accente moderne.
Mi-e dor de motocicletele care se făceau cu 20 de ani în urmă. Nu de toate, dar de cruisere, cu siguranță.
Toți producătorii mergeau cam pe aceeași linie și, chiar dacă gurile rele spuneau că toate seamănă între ele și vor să semene cu modelele făcute de Harley-Davidson, toate erau grațioase și aveau niște forme atrăgătoare: Shadow și VTX de la Honda, Drag Star de la Yamaha, Suzuki Volusia și Kawasaki Vulcan.
Nu aveau nimic în afară de ABS (în cel mai bun caz), dar, după părerea mea, nici nu aveau nevoie de sisteme electronice.
Și, după ce că erau frumoase, toți le accesorizau la greu. Chiar nu țin minte să fi văzut vreo motocicletă lăsată așa cum era oferită de fabricant, măcar o bară de protecție pusă de frică și tot era ceva pus pe motocicletă.
Din păcate vremea lor a trecut.
Curentul la modă acum este bobber, cel puțin așa vor să ne convingă marii producători.
Motocicleta trebuie să fie ciudată, cât mai neagră si vopseaua cât mai mată.
Honda CMX1100 Rebel nu face excepție de la noile reguli.
Ce o deosebește de vechile modele cu iz nostalgic și o plasează alături de motocicletele moderne sunt dotările, inexistente cu 20 de ani în urmă.
Și sunt multe: trei moduri presetate de livrare a puterii, control al puterii (numit Honda Selectable Torque Control), control al plecărilor pe o roată, pilot automat și accelerație Throttle By Wire.
Motorul este cel instalat inițial pe CRF1100L Africa Twin, setat pentru livrarea puterii pe plaja de turații joase și de mijloc iar sistemul de frânare cu disc flotant și etrier monobloc radial și amortizoare cu cartuș pe față și cu compensatoare pe spate ar fi reprezentat un vis frumos pentru generația anterioară.
Toate acestea sunt dovezi clare ale evoluției, asta cere utilizatorul actual de motociclete, dar râmăn la părerea mea, motocicleta este ciudată.
Fișa tehnică Honda CMX1100 Rebel
Motor în patru timpi, cu doi cilindri gemeni paraleli, răcire cu lichid, SOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică PGM-FI.
Capacitate cilindrică: 1084 cmc, cursă și alezaj: 81,5 x 92,0 mm, raport de compresie: 10,1:1.
Putere maximă: 64,0 kW (87,0 CP) la 7.000 rpm, cuplu maxim: 98,0 Nm la 4.750 rpm.
Cutie de viteze cu șase trepte, transmisie finală pe lanț.
Ambreiaj multidisc în baie de ulei în varianta MT și dublu ambreiaj în varianta DCT.
Cadru tip Diamant şi basculă din ţeavă de oţel.
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică Ø 43 mm, cu cartuş, cu reglaj pe preîncarcare.
Suspensia spate: dublu amortizor cu compensator, cu reglaj pe preîncarcare.
Frână față hidraulică cu disc flotant de Ø 330 mm din oţel, etrier cu patru pistonașe, monobloc radial.
Frână față hidraulică cu disc de Ø 256 mm din oţel, etrier cu un pistonaș, ABS cu dublu circuit.
Roată faţă 18”/ spate 16”, turnate din aliaj de aluminiu, cu 5 spiţe în Y.
Anvelopă față/spate: 130/70B18 M/C / 180/65B16 M/C.
Lungime: 2240 mm, ampatament: 1520 mm, înălțime la şa: 700 mm, gardă la sol: 120 mm.
Capacitate rezervor: 13,6 ltr, masă la plin: 223 kg varianta MT, 233 kg varianta DCT.
Consum mediu: 4,9 ltr./100 km varianta MT, 5,3 ltr./100 km varianta DCT.
Preț Honda Rebel CMX1100 în România: 10.750 euro varianta MT, 11.950 varianta DCT.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.