Andrea Dosoli este managerulul numit de Yamaha Motor Europe pentru coordonarea activității echipelor de motociclism viteză pe circuit.
Încă de la prima etapă a Campionatului Mondial de Superbike ediția 2021, desfășurată pe circuitul Motorland Aragon, la startul competiției s-au aliniat cinci motociclete model R1, după testele organizate înaintea sezonului, în care comportarea motocicletelor a fost mai mult decât mulțumitoare.
Dar ce presupune transformarea unei motociclete de serie Yamaha R1 într-o mașinărie care poate câștiga curse aflăm de la Andrea Dosoli.
“Este nevoie de muncă de echipă în care sunt implicați toți, de la inginerii firmei Yamaha, șefii de echipă, mecanicii și cei cinci piloți, care au muncit continuu în timpul testelor.
Aceste teste nu sunt organizate doar ca piloții să fie rapizi sau ca echipele să obțină cel mai bun timp pe tur, ci mai ales ca motocicleta, în cazul nostru Yamaha R1, să fie dezvoltată și să devină cel mai competitiv pachet posibil în campionatul WSBK,” a explicat Andrea Dosoli, Road Racing Manager la Yamaha Motor Europe.
“Procesul de dezvoltare începe la sfârșitul sezonul precedent, cu informația furnizată de echipe și piloți, date obținute în timpul testelor de la sfârșitul sezonului, din Spania.
Am avut un test la Jerez, în noiembrie, încununat de succes, la care au participat patru piloți și am primit de la ei date importante.
Informația a fost procesată la sediul YMRE, împreună cu cerințele piloților, pentru definitivarea programului de dezvoltare,” a continuat Andrea Dosoli.
“În procesul de dezvoltare trebuie să luăm în considerare câteva puncte.
Primul este reprezentat de resurse, personal și bugetul alocat. Altul este timpul pe care îl avem la dispoziție, ce intenționăm să implementăm și când.
Transformăm o motocicletă de serie într-una de competiție și trebuie să avem în vedere regulamentul tehnic și cum ar putea să fie modificat.
În cele din urmă, trebuie să înțelegem care sunt direcțiile de dezvoltare ale furnizorului oficial de anvelope, Pirelli.
Resposabilitatea care îi revine YMRE este să creeze piese pentru motocicletele de competiție R3, R6 și R1, pornind de la modelele de serie și să furnizeze piesele produse celor trei echipe Yamaha.
Odată ce piesele au fost livrate echipelor Pata Yamaha, GRT Yamaha și Alstare Yamaha, este resposabilitatea șefilor de echipă să evalueze eficiența fiecărei modificări și impactul asupra performanței motocicletelor Yamaha R1 cu care vor participa,” a spus Andrea Dosoli.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.