TIBERIU TROIA

Cum lucrează suspensiile semi-active de la Harley-Davidson Pan America 1250 Special

Harley-Davidson Pan America 1250 Special are suspensii semiactive reglabile electronic și sistem adaptiv de ajustare a înălțimii șeii.

Pan America 1250

Sistemul de suspensii semiactive oferă cinci moduri de lucru presetate, configurate în fiecare dintre modurile de pilotaj ale motocicletei.

Comfort

Optimizează comfortul adaptându-se la condițiile de drum și protejează pilotul pe porțiunile dificile de drum.

Balanced

Optimizează echilibrul dintre comfort și control pe întregul parcurs.

Sport

Oferă nivelul maxim de control cu setări ale amortizoarelor adaptate la un stil de pilotaj sportiv.

Pan America 1250

Off-Road Soft

Comprimare inițială redusă a amortizoarelor pentru o adaptare mai eficientă la obstacolele mari si pentru reducerea reculului, ideal pentru utilizarea pe teren stâncos, cu denivelări.

Off-Road Firm

Comprimare inițială majorată pentru pilotaj agresiv, ideal pentru suprafețe de teren moi, argiloase.

Versiunea Special a modelului proaspăt lansat Pan America 1250 are ca dotare opțională un sistem adaptiv de reglare a înălțimii șeii, sistem realizat pe baza unei tehnologii reușită în premieră în industria moto de inginerii companiei Harley-Davidson.

Sistemul adaptiv de ajustare a înălțimii șeii (Adaptive Ride Height – ARH) permite pilotului să urce cu ușurință pe modelul Pan America 1250 Special și să ajungă cu talpa la sol în timpul opririlor, reducând înălțimea șeii cu 25 până la 50 mm, fără a modifica cursa amortizoarelor.

Pan America 1250

În plus, sistemul ARH păstrează toate caracteristcile suspensiei semi-active față/spate și are trei moduri de lucru presetate, încorporate în fiecare dintre modurile de pilotaj.

Modul auto (Auto Mode)

Sistemul stabilește cât de repede coboară suspensia, în funcție de cât de agresivă este frânarea, suspensia fiind complet coborâtă în momentul opririi motocicletei.

Acțiune rapidă și acțiune lentă (Short delay and long delay)

Coborârea suspensiilor este întârziată până în momentul în care motocicleta oprește, înălțimea normală a șeii fiind menținută și pe perioada în care motocicleta se deplasează cu viteză redusă.

Pan America 1250

Blocat (Locked)

Sistemul ARH va păstra tot timpul înălțimea normală a șeii și nu o va reduce la opriri. Acest mod poate fi selectat de piloții care nu au nevoie ca motocicleta să fie coborâtă la opriri sau pentru mersul pe porțiunile de off-road, unde înălțimea normală este recomandată la viteză redusă.

Primele unități din cele două versiuni ale noului model Harley-Davidson Pan America 1250 urmează să ajungă în magazinele rețelei oficiale din Europa în cursul lunii mai, când vom avea ocazia să le admirăm în magazinul singurului dealer autoriat din România, Harley-Davison București și, cu puțin noroc, să le testăm.

Pan America 1250

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul  YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*