Cea de-a patra generație Multistrada echipată cu motorul V4 a fost prezentată publicului în noiembrie 2020 și este prima motocicletă cu tehnologie radar față-spate.
Radarele sunt sisteme de asistență avansate capabile să facă pilotajul motocicletei mai confortabil și sigur mulțumită capacității de a reconstrui realitatea înconjurătoare motocicletei.
Firma Ducati studiază sistemele radar încă din anul 2016, când a început să facă experimente pentru realizarea unui astfel de sistem împreună cu departamentul de electronică, informatică și bioinginerie a Institutului Politehnic din Milano.
Această primă colaborare a confirmat aplicabilitatea unei astfel de tehnologii pe motociclete și a stimulat compania să creeze un pachet de asistență complet utilizând două radare, dezvoltat timp de câțiva ani și produs în parteneriat cu Bosch, fiind implementat în premieră pe noul model Multistrada.
Fiecare radar are dimensiuni foarte reduse (70 x 60 x 28 mm), similare cu cele ale unei camere de acțiune modernă și se integrează perfect pe motocicletă, având o masă de doar 190 grame.
Radarul din față controlează sistemul ACC (Adaptive Cruise Control), care, gestionând accelerația și frâna, reglează distanța față de alte vehicule în timpul mersului, la viteze între 30 și 160 km/h, având patru niveluri de operare.
Acest sistem derivat din cele instalate pe mașini a fost dezvoltat ținând seama de dinamica și ergonomia vehiculelor cu două roți. În special controlul sistemului asupra accelerației și decelerației a fost limitat pentru a asigura pilotului un control constant în orice situație apărutâ.
Radarul din spate este capabil să detecteze vehiculele situate în așa numitul “unghi mort”, adică zona în care pilotul nu are vizibilitate în mod direct sau prin intermediul oglinzilor retrovizoare. Sistemul BSD (Blind Spot Detection) semnalizează vehiculele care se apropie din spate cu viteză ridicată.
Pentru a sublinia valoarea tehnică și științifică a efortului depus și studiul făcut de inginerii de la Ducati și de studenții și cercetătorii Institutului Politehnic din Milano, în mai 2017 a fost depusă o cerere de înregistrare a patentului, având ca subiect algoritmii de control ai sistemului radar și, o lună mai târziu, la simpozionul despre vehicule inteligente, care a avut loc în California, la Redondo Beach, a fost organizată o prezentare a noului sistem radar.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.