TIBERIU TROIA

Harley-Davidson Pan America 1250 – tehnologie, cât costă și când vedem motocicleta

Anunțat cu mai mult de un an înainte, Pan America 1250, primul model Adventure Touring produs de Harley-Davidson, a fost prezentat publicului.

Pan America 1250 Special

Prima apariție publică în Europa a avut loc la EICMA 2019, expoziția de motociclete de la Milano.

Nu a fost expusă ca un concept, ci ca o promisiune făcută publicului și producătorul și-a respectat promisiunea.

Luni 22 februarie 2021 a avut loc prezentarea online și surpriza a fost de proporții.

Motocicleta va fi produsă în două variante iar datele tehnice sunt entuziasmante.

Ca de fiecare dată, numele Harley-Davidson împarte motocicliștii în două: pro și contra sau fani și anti (ca să nu spun hateri). Probabil că asta se întâmplă peste tot, dar mai mult în România și mult mai puțin în SUA, singura țară din lume în care Harley-Davidson are peste 50% din piață.

Pan America 1250 Special

Dar, mai presus de pasiuni și sentimente, toată lumea ar trebui să respecte calitatea și performanțele reușite de constructori, Pan America 1250 fiind una dintre cele mai spectaculoase motociclete produse în cei 118 ani de existență a companiei.

Noul motor Revolution Max 1250 cu doi cilindri gemeni la 60 grade produce 150 CP la 9000 rpm și un cuplu maxim de 127 Nm la 6750 Nm, fiind instalat pe un cadru nou, alcătuit din trei părți, motorul fiind parte componentă a șasiului.

Pan America 1250 este echipată cu un pachet de sisteme electronice numit de producător Cornering Rider Safety Enhancements, menit să inspire încredere pilotului în situații neprevăzute sau pe porțiunile de drum cu aderență redusă.

Pan America 1250 Special

Datorită utilizării unei unități inerțiale de măsurare IMU, sistemele instalate sunt active pe viraje: sistem electronic de frânare combinat (Cornering Enhanced Electronically Linked Braking), ABS activ pe viraje (Cornering Enhanced Antilock Braking System C-ABS), controlul tracțiunii activ pe viraje (Cornering Enhanced Traction Control System C-TCS), control al derapajelor activ pe viraje (Cornering Enhanced Drag-Torque Slip Control System) și sistem de asistență la plecările în rampă (Hill Hold Control).

Sunt disponibile două versiuni, Pan America 1250 și Pan America 1250 Special, cea de-a doua oferind dotari si echipamente mai performante.

Pe versiunea standard sunt cinci moduri de pilotaj (patru preprogramate și unul personalizabil) iar pe versiunea Special există încă două moduri adiționale care pot fi personalizate de pilot.

Pan America 1250 Special

Fiecare dintre modurile de pilotaj corespunde unei anumite combinații de livrare a puterii, a frânei de motor, a ABS-ului și a controlului tracțiunii.

Pan America 1250 Special este echipată cu suspensii Showa față/spate semiactive controlate electronic.

Utilizând informațiile oferite de rețeaua de senzori, sistemul ajustează automat precomprimarea amortizoarelor pentru a corespunde condițiilor de drum și a stilului de pilotaj, suspensiile fiind produse de Showa iar soft-ul fiind dezvoltat de Harley-Davidson.

Sistemul Vehicle Loading Control reglează automat preîncărcarea amortizoarelor spate în funcție de greutatea pilotului, a pasagerului și a bagajelor.

Pan America 1250

Pe versiunea Special este disponibilă opțional o tehnologie realizată în premieră în industria moto, sistemul de reglare adaptivă a înălțimii la șa, Adaptive Ride Height ARH. Sistemul oferă o înălțime a șeii redusă în staționare, fără să afecteze garda la sol a motocicletei în mișcare.

Sistemul ARH permite pilotului să urce cu ușurință pe motocicletă și să pună picioarele jos la stop, coborând șaua cu 25 până la 50 mm, în funcție de treapta preîncărcării selectată automat, care reglează înălțimea șeii la motocicleta în mișcare.

În același timp sistemul nu modifică cu nimic funcțiile suspensiilor semiactive față/spate, unghiul de înclinare, garda la sol sau calitatea pilotajului, având patru moduri de lucru care pot fi selectate: auto, întârziere scurtă, întârziere lungă sau blocat, acestea fiind utile în funcție de înălțimea pilotului sau a stilului de pilotaj.

Pan America 1250 Special

Pachetul electronic este completat cruise control și de un sistem de monitorizare a presiunii în anvelope ale cărui informații sunt afișate pe ecranul de 6,8 inch TFT, cu comandă tactilă și conectivitate cu telefonul inteligent, alături de multe alte informații utile și de navigația utilizabilă cu ajutorul aplicației gratuite dezvoltată de Harley-Davidson pentru IOS și Android.

Pe motocicletă sunt și alte sisteme și dotări interesante, dar le voi descrie în alt articol, împreună cu fișa tehnică a celor două modele.

Prețul în România al diferitelor variante Pan America 1250 va fi între 16.363 euro și 19.933 euro (Special, culoare negru), TVA inclus.

Primele unități vor fi disponibile în luna iunie, dar, începând de azi, se pot face comenzi pentru achiziționarea noilor motociclete, la magazinul singurului dealer autorizat din România, Harley-Davidson București.

Pan America 1250 Special

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul  YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*