Modelele Tracer au fost în ultimii ani printre cele mai căutate motociclete din gama sport touring, numai în Europa fiind vândute peste 50000 de unități.
Ultima generație Tracer 9, prezentată recent de Yamaha, este complet nouă.
Modificările sunt radicale și toate componentele sunt reproiectate, până și numele este schimbat. Așadar adio Tracer 900, bun venit Tracer 9 !
Noul motor cu trei cilindri în linie tehnologie CP3 are capacitatea cilindrică de 890 cmc, obținută prin mărirea cursei cu 3 mm, produce o putere maximă de 119 CP și un cuplu maxim de 93 Nm, este instalat pe un cadru Deltabox din aluminiu turnat sub presiune, mai compact.
Șasiul are componente performante și o basculă mai lungă cu 64 mm față de cea a generației anterioare, care conferă motocicletei o stabilitate mai bună.
Elementele care influențează poziția pilotului, șaua, ghidonul și scărițele au mai multe posibilități de reglare.
Amortizoare KYB semiactive, sistem de frânare Nissin, jante din aluminiu forjate, accelerație ride-by-wire, quickshifter și un pachet electronic modern, coordonat de o unitate de măsurare inerțială pe șase axe produsă de Bosch: patru moduri de livrare a puterii, control al tracțiunii, control al derapajelor (slide control), control la plecărilor pe o roată și ABS, toate active pe viraje.
Dacă adăugăm la lista de dotări și echipamente sistemul de trei genți oferite în configurație standard pe versiunea GT, se poate spune că Tracer 9 GT este unul dintre cele mai ofertante modele din gama sport touring actuală.
Fișa tehnică Yamaha Tracer 9 GT
Motor în patru timpi, cu trei cilindri în linie, patru supape pe cilindru, DOHC, răcire cu lichid, injecţie electronică.
Capacitate cilindrică: 890 cmc, alezaj x cursă (mm): 78,0 x 62,1 mm.
Putere maximă: 119 CP (87,5 kW)/10000 rpm, cuplu maxim: 93,0 Nm/7000 rpm, raport de compresie: 11,5:1.
Cutie de viteze cu şase trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ.
Cadru tip Diamant (Deltabox) turnat din aluminiu, basculă din aluminiu.
Suspensia față: furcă hidraulică telescopică inversată KYB Ø 41 semiactivă, complet reglabilă, cursă roată faţă: 130 mm.
Suspensia spate: monoamortizor orizontal KYB semiactiv, complet reglabil, cursă roată spate: 122 mm.
Frână faţă hidraulică cu dublu disc din oţel Ø 298 mm, etriere Nissin radiale, cu patru pistonaşe, ABS activ pe viraje.
Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 245 mm, etrier Nissin cu un pistonaş, ABS activ pe viraje.
Roată faţă/spate 17”, jante cu cinci spiţe duble, din aliaj de aluminiu, forjate.
Anvelopă faţă: 120/70Z R17 M/C (58W), spate: 180/55Z R17 M/C (73W), fără cameră.
Lungime: 2175 mm, ampatament: 1500 mm, înălţime la şa: 810 – 825 mm, gardă la sol: 135 mm.
Masă la plin: 213 kg, capacitate rezervor benzină: 19 litri, consum mediu: 5 ltr./100 km.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.
Salut, sti cand se lanseaza in Romania?
O zi frumoasa!
Primele unitati vor veni la inceputul anului 2021, nu se stie exact cand.