TIBERIU TROIA

Secretele motocicletei Indian Challenger învingătoare la “King Of The Baggers”

S&S Cycles Indian Challenger, primul “King Of The Baggers”, este o motocicletă preparată serios pentru cursa organizată pe circuitul Laguna Seca.

King Of The Baggers

Cu câteva zile în urmă s-a desfășurat prima cursă rezervată categoriei Bagger, competiție organizată pe circuitul Laguna Seca, la care au participat 11 motociclete Harley-Davidson și două Indian Challenger.

Cursa a fost intens mediatizată, urmărită și distribuită pe rețelele de socializare și faptul că ambele motociclete Indian Challenger s-au clasat pe podium, a fost îndelung comentat.

Toate motocicletele au fost pilotate de vedete cunoscute ale curselor americane și serios modificate față de versiunile de serie, de principalele firme specializate în prepararea și personalizarea motocicletelor.

Câștigătoare a primei curse rezervată categoriei Bagger și deținătoare a titlului “King Of The Baggers” este o motocicletă S&S Cycles Indian Challenger pilotată de Tyler O’Hara, care a suferit o serie întreagă de modificări.

King Of The Baggers

Pe motorul PowerPlus de 1768 cmc au fost instalate axe cu came Stage 2, chiulase CNC, filtru de aer K&N, capace ale motorului produse de S&S pentru majorarea gardei la sol și pentru instalarea unui eșapament pentru competiții din oțel și s-a înlocuit transmisia finală pe curea cu una pe lanț, pentru modificarea rapidă a rapoartelor.

Șasiul a fost modificat, la rândul lui, amortizorul Fox fiind lungit și supapele schimbate, pentru a majora garda la sol, iar amortizoarele față fiind înlocuite cu unele preluate de pe modelul FTR 1200, instalate prin intermediul unui jog S&S prelucrat prin frezare, pentru micșorarea masei și pentru calitățile superioare ale noilor componente.

Etrierele Brembo standard au fost înlocuite cu un model superior al aceluiași producător, rezervorul de combustibil a fost înlocuit cu unul manufacturat din aluminiu, roțile au fost construite utilizând elemente produse de PM și S&S, în timp ce anvelopele originale au fost înlocuite cu unele Dunlop.

King Of The Baggers

În fine, pentru micșorarea masei și obținerea unei poziții de pilotaj adecvată pentru curse au fost înlocuite cutiile laterale, aripile și masca rezervorului cu piese asemănătoare, produse de Air Tech din fibră de carbon și au fost instalate o ăa Saddleman, semighidoane Klockwerks Bars și comenzile pilotului retrase produse artizanal de S&S.

Deci “King Of The Baggers” nu a fost o cursă organizată pentru baggere cu care te duci la plimbare, așa cum s-ar fi putut crede, iar victoria repurtată de modelul Indian Challenger modificat de S&S Cycles a venit ca o încununare a celei de-a patra victorii consecutive obținută de Indian în campionatul Grand National și titlul de campion al producătorilor obținut în American Flat Track racing series.

Mai jos sunt niște articole postate până acum pentru cei care vor să afle mai multe despre modelul Indian Challenger și vor să urmărească testul făcut acestui model în România

Challenger este noul bagger din gama Indian 2020

Indian Challenger – test şi prezentare – varianta video

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul  YouTube.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*