Fișa tehnică a modelului Streetfighter V4S, motocicleta cu cel mai impresionant raport putere/masă al momentului, a fost făcută publică de Ducati.
Odată cu livrarea primelor unități rețelei oficiale de dealeri și cu sosirea primei motociclete la magazinul din București al importatorului oficial pentru România, compania Metrotehnica Internațional, Ducati a prezentat online fișa tehnică completă a celui mai spectaculos model din gama pregătită pentru sezonul 2020.
Din păcate, prezentarea oficială a noilor modele, spectacol cu care ne-a obișnuit în ultimii ani firma din Bologna, a fost imposibilă în acest an, datorită situației generale creată de noul virus și, în special, de dezastrul din Italia.
Panigale V4 dezbrăcat de carene, cu un ghidon înalt și lat, o masă la gol de 178 kg, echipat cu motorul Desmosedici Stradale, care livrează o putere de 208 CP controlată de aripioarele biplane și pachetul electronic, aceasta este formula de luptă (Fight Formula), care definește noul model Streetfighter V4S, un naked modern, cu un nivel de vârf al tehnologiilor implementate și un aspect agresiv.
Performanțele motorului pot fi îmbunătățite instalând eșapamentul racing produs de Ducati Performance în parteneriat cu Akrapovič, care ridică puterea maximă la 220 CP și reduce masa cu 6 kg.
Viteza pe care o poate atinge Streetfighter V4 și performanțele motorului necesită stabilitate la viteze mari și în perioadele de frânare, reducerea tendinței de pierdere a aderenței a roții față și micșorarea nivelului de intervenție a controlului electronic al suspensiilor.
Acestea sunt motivele pentru care specialiștii departamentului Ducati Corse, sprijiniți de Ducati Style Centre, au dezvoltat aripioarele biplane.
Formele aerodinamice au fost realizate utilizând un program de simulare CFD (Computational Fluid Dynamics).
Calculul matematic care a dus la obținerea formei finale a aripioarelor a implicat simularea staționară a fluxului de aer și a presiunii aerului, pentru a atinge forța de apăsare necesară, în special pe roata față.
Soluția biplană a fost aleasă pentru reducerea forțelor laterale, cele două aripioare lucrând independent.
Toate aripioarele sunt plane, având o formă dreptunghiulară și au o curbură la marginea exterioară, fiind amplasate cât mai aproape de roata față, pentru a micșora tendința de ridicare a acesteia, la accelerații agresive.
Forma aerodinamică a aripioarelor generează o forță de apăsare de 28 kg la 270 km/h, din care 20 kg pe roata față și 8 kg pe spate.
Un alt rol al aripioarelor este reducerea căldurii emanate de motor, prin accelerarea fluxului de aer la nivelul radiatorului de apă cu 2%, respectiv al celui de ulei, cu 8%.
În fine, nu în ultimul rând, aripioarele îmbunătățesc stabilitatea motocicletei în timpul perioadei de frânare și pe parcursul virajului.
Toate acestea inspiră încredere pilotului la mersul pe stradă, în timp ce pe circuit, efectul lor reprezintă îmbunătățirea performanței prin limitarea intervenției sistemelor electronice și obținerea unei perioade de frânare mai scurtă.
Fișa tehnică Ducati Streetfighter V4S
Motor Desmosedici Stradale în patru timpi, cu patru cilindri în V la 90 grade, răcire cu lichid, distribuție Desmodromică, patru supape pe cilindru, injecție electronică şi sistem Full Ride-by-Wire.
Capacitate cilindrică: 1103 cmc, alezaj și cursă: 81,0 x 53,5 mm, raport de compresie: 14,0:1.
Putere maximă: 208 CP (153 kW) la 12.750 rpm, cuplu maxim: 123 Nm la 11.500 rpm.
Cutie de viteze cu 6 trepte cu Ducati Quick Shift (DQS) în dublu sens EVO 2, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare hidraulică, transmisie finală pe lanţ.
Cadru tip Front Frame, din aliaj de aluminiu, basculă monobraţ din aluminiu.
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică Öhlins Ø 43 mm complet reglabilă, cu reglare electronică pe compresie şi revenire, cursă roată față 120 mm.
Suspensia spate: monoamortizor Öhlins TTX36 complet reglabil, cu reglare electronică pe compresie şi revenire, cursă roată spate 130 mm.
Frână faţă cu dublu disc semiflotant Ø 330 mm din oţel, etrier Brembo Monobloc Stylema M4.30 cu 4 pistonaşe, ABS activ pe viraje EVO.
Frână spate cu disc Ø 245 mm din oţel, etrier cu 2 pistonaşe, ABS activ pe viraje EVO.
Roată faţă/spate 17”, jante Marchesini forjate din aluminiu, cu trei spiţe triple.
Anvelopă faţă: Pirelli Diablo Rosso Corsa II 120/70 ZR17, anvelopă spate: Pirelli Diablo Rosso Corsa II 200/60 ZR17.
Ampatament: 1488 mm, înălțime la şa: 845 mm, gardă la sol: 140 mm.
Masă la gol: 178 kg, masă la plin: 199 kg., capacitate rezervor: 16 ltr.
Sisteme electronice de control și siguranță: moduri de livrare a puterii, moduri de pilotaj, control al tracțiunii (DTC) EVO 2, sistem de control al plecărilor pe o roată Ducati EVO (DWC), sistem Ducati de control al derapajului (DSC), control al frânei de motor (EBC) EVO, auto reglare a presiunii anvelopelor.
În echipare standard: Ducati Power Launch (DPL), lumini tehnologie LED cu Daytime Running Light (DRL), suspensii Ducati Electronic Suspension (DES) EVO, cu amortizoare faţă/spate și amortizor de directie Öhlins.
Preț Ducati Streetfighter V4S în România: 22.700 euro.
Streetfighter V4 și versiunea V4S pot fi comandate la magazinul Ducati din București al importatorului din România, compania Metrotehnica Internațional, sau de la magazinele partenerilor din teritoriu ale acestei firme.
Credit foto: Ducati / Simon Palfrader
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.