TIBERIU TROIA

Honda CB 1000 R – test și prezentare – varianta video

Una dintre cele mai frumoase motociclete produse de Honda în ultima perioadă, CB 1000 R, este primul model din noua categorie Neo-Sports Café.

Honda a lansat pentru prima dată modelul CB 1000 R în 2011, după care opțiunile publicului s-au schimbat și cererea de motociclete naked a crescut spectaculos.

Honda a răspuns cererii pieței transformând vechiul model naked sportiv într-un café racer modern, noul CB 1000 R apărut în 2018 fiind prima motocicletă dintr-o nouă categorie creată de Honda: Neo-Sports Café.

Formele reușite ale motocicletei sunt dublate de performanțele motorului, de componentele de calitate și de pachetul electronic existent.

Sistemul Throttle By Wire instalat pe motocicletă oferă pilotului posibilitatea să controleze motorul folosind cele trei moduri de pilotaj presetate, apărute pentru prima dată pe modelul RC213V-S și îmbunătățite pe Gold Wing și Africa Twin și un al patrulea mod denumit USER, în care pilotul poate seta fiecare parametru după dorință, fiind disponibile trei trepte ale livrării puterii, ale frânei de motor (EB) și ale controlului tracțiunii HSTC decuplabil.

Honda CB 1000 R

Fișa tehnică Honda CB 1000 R

Motor în 4 timpi cu patru cilindri în linie, DOHC, răcire cu lichid, patru supape pe cilindru, injecție electronică PGM-FI

Capacitate cilindrică: 998 cc, cursă și alezaj: 75,0 x 56,5 mm, raport de compresie: 11,6:1

Putere maximă: 143,5 CP (107 kW) la 10.500 rpm, cuplu maxim: 104 Nm la 8.250 rpm

Cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj multidisc în ulei cu acţionare hidraulică, sau dublu ambreiaj în ulei, transmisie finală pe lanț

Cadru din oţel, subcadru din aluminiu și basculă monobraț turnată din aluminiu

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată cu funcții separate Showa SFF-BP Ø 43 mm complet reglabilă

Suspensia spate: amortizor Showa cu reglaj pe preîncărcare și revenire

Cursă roată față 120 mm, cursă roată spate 130 mm

Honda CB 1000 R

Frână față hidraulică cu dublu disc flotant radial de Ø 310 mm și etriere radiale Tokico cu patru pistonașe

Frână spate hidraulică cu disc de Ø 256 mm și etrier Tokico cu două pistonaşe, ABS cu dublu circuit

Roată faţă/spate 17”, jante turnate din aluminiu cu cinci spiţe în “Y”

Anvelopă faţă: 120/70 ZR17, anvelopă spate: 190/55 ZR17

Lungime: 2120 mm, ampatament: 1455 mm, gardă la sol: 135 mm, înălțime la şa: 830 mm

Masă la plin: 212 kg, capacitate rezervor: 16,2 ltr, consum mediu: 6 ltr/100 km

Preț Honda CB 1000 R – 13.090 Euro

Motocicleta Honda CB 1000 R testată a fost pusă la dispoziție de firma importatoare Honda Romania – Moto cu sprijinul companiei Motor Team, dealer autorizat Honda.

Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 21 septembrie 2019.

Honda CB 1000 R

Echipamentul folosit la testul modelului Honda CB 1000 R

Cască Shoei X-Spirit Norick Abe

Geacă REV’IT Akira Air – Motor Team

Pantaloni Alpinestar Air Flo – Motor Team

Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team

Cizme Forma F1

Pentru fanii firmei Honda am selecționat mai jos câteva dintre testele postate în ultima perioadă.

Honda CBR 650 R – test și prezentare – varianta video

Honda Gold Wing Tour DCT Airbag – test și prezentare video

Honda CB 500X – test și prezentare video

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*