Atât Africa Twin CRF1100L, cât și versiunea Adventure Sports, au evoluat mult, fiind mai ușoare, mai puternice, mai performante.
Noul Africa Twin CRF1100L are un șasiu mai ușor, carenaj mai îngust și o poziție de pilotaj revizuită.
Masa motocicletei este cu 4 kg mai mică (5 kg la Adventure Sports), motor de 1084 cmc, putere și cuplu mai mare și respectă normele EURO 5.
O unitate de măsurare inerțială cu șase axe gestionează cele trei moduri de livrare a puterii, controlul tracțiunii HSTC, sistemul ABS activ pe viraje, control al plecărilor pe o roată (Wheelie Control), controlul roții spate (Rear Lift Control) și un sistem de control special pe versiunea DCT (cornering detection functionality).
Bordul cu ecran color de 6,5” cu control tactil încorporează Apple CarPlay și conectivitate Bluetooth, farurile tehnologie LED au sistemul de ajustare pe timpul zilei DRL, iar pilotul automat (cruise control) este disponibil în configurație standard.
Dacă prima generație lansată în 2016 a reprezentat un real succes comercial, cu peste 87.000 motociclete vândute în întreaga lume, sezonul 2020 se anunță a fi unul de referință pentru Africa Twin.
Confortul oferit la drum lung, tehnologia utilizată și abilitățile versiunii CRF1100L Africa Twin Adventure Sports sunt puse în valoare de sistemul electronic de gestiune a amortizoarelor Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (SHOWA EERA) oferit ca opțiune de producător, în timp ce Africa Twin este complet redesenată, având un aspect mai agresiv, asemănător motocicletelor de raliu, parcă mai concentrată pe utilizarea off-road.
Cadrul a fost complet reproiectat, are subcadru din aluminiu, față de cel din oțel al generației anterioare și o basculă din aluminiu, realizată după modelul celei instalate pe motocicleta de motocros CRF450R.
Noua unitate de măsurare inerțială pe șase exe instalată gestionează nu numai controlul tracțiunii HSTC cu șapte nivele de intervenție, ci și controlul plecărilor pe o roată (Wheelie Control) cu trei nivele, sistemul ABS activ pe viraje, cu setare pentru off-road, sistemul de control al roții de spate (Rear Lift Control) și sistemul instalat pe versiunea DCT, cornering detection, toate fiind noutăți pentru modelele 2020.
O setare off-road suplimentară este disponibilă, pe lângă cele trei moduri de pilotaj setate de fabrică, Urban, Tour și Gravel.
Versiunea Adventure Sports este acum și mai orientată către utilizarea off-road, oferind o protecție la vânt îmbunătățită, autonomie mai mare mulțumită capacității mărite a rezervorului de combustibil și amortizoare față/spate cu cursa mărită.
Pentru a face motocicleta mai ușor de utilizat de o categorie mare de piloți, Honda a modificat partea din spate a motocicletei, făcând-o mai îngustă, șaua este și ea cu 40 mm mai îngustă, cu o formă care facilitează mișcările înainte-înapoi, având două poziții cu diferență de înălțime de 20 mm, pe lângă șaua originală fiind disponibile alte două șei, care oferă înălțimea minimă de 825 mm, respectiv pe cea maximă de 895 mm.
Ambele versiuni vor fi disponibile în magazinele rețelei oficiale Honda din România la începutul sezonului viitor, alături de gama largă de accesorii originale produse pentru noul Africa Twin CRF1100L.
Fișa tehnică Honda Africa Twin (Adventure Sports) CRF1100L 2020
Motor în 4 timpi cu doi cilindri gemeni paraleli, cu biele defazate la 270o, SOHC, răcire cu lichid, patru supape pe cilindru, injecție electronică PGM-FI.
Capacitate cilindrică: 1084 cc, cursă și alezaj: 92,0 x 81,5 mm, raport de compresie: 10,1:1
Putere maximă: 100 CP (75 kW) la 7.500 rpm, cuplu maxim: 105 Nm la 6.250 rpm
Cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj multidisc în ulei cu acţionare hidraulică, sau dublu ambreiaj în ulei, transmisie finală pe lanț
Cadru din oţel semi-dublu leagăn, subcadru din aluminiu și basculă monobloc turnată din aluminiu
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Showa tip cartuș Ø 45 mm reglabilă
Suspensia spate: basculă monobloc turnată din aluminiu cu Pro-Link și amortizor Showa cu gaz, cu reglarea preîncărcării hidraulică de la distanță
Adventure Sports – opţional sistem Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (EERA) față/spate
Cursă roată față 230 mm, cursă roată spate 220 mm
Frână față hidraulică cu dublu disc flotant de Ø 310 mm și etriere radiale cu 4 pistonașe orizontale opuse
Frână spate hidraulică cu disc de Ø 256 mm și etrier cu 1 pistonaş
ABS cu dublu circuit și IMU, cu moduri on-road și off-road, decuplabil pe spate
Roată faţă 21”/spate 18”, jante din aluminiu cu spiţe
Anvelopă faţă: 90/90-21M/C 54H (tubeless la Adventure Sports)
Anvelopă spate: 150/70R18M/C 70H (tubeless la Adventure Sports)
Anvelope: Bridgestone Battlax Adventurecross Tourer / Metzler Karoo Street
Lungime: 2330 mm, ampatament: 1575 mm, gardă la sol: 250 mm
Înălțime la şa: 850/870 mm, şa joasă: 825 mm, şa înaltă: 895 mm (opţionale)
Masă la plin: 226 kg (MT), 236 kg (DCT), Adventure Sports: 238 kg (MT), 248 kg (DCT)
Masă la plin Adventure Sports cu suspensie Showa EERA: 240 kg MT (250 kg DCT)
Capacitate rezervor: 18,8 ltr, Adventure Sports: 24,8 ltr
Consum mediu: 4,9 ltr/100 km (MT), 4,8 ltr/100 km (DCT)
Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de cele mai multe ori, cu și despre motociclete şi sunt postate pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE, dar pot fi citite și pe Facebook, LinkedIn și Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.