TIBERIU TROIA

Mihai Mezincescu, primul Secretar ales al FRM – o legenda trecuta in eternitate

Azi 19 februarie 2015, Mihai Mezincescu a plecat intr-o lume mai buna, intr-un loc in care s-au adunat multi piloti de motociclism celebri.

Este foarte greu de rezumat in cateva randuri o viata dedicata motociclismului. Mihai Mezincescu a alergat in prima sa cursa de motociclism in anul 1955 si s-a retras din viata sportiva in 1993. In acesti 38 ani a luat sute de starturi, a castigat multe curse si a reusit un singur titlu de Campion national la clasa 50cc sport in 1987.

Mezincescu.3

Mihai Mezincescu pe IMGB 50 la clasa 50 Sport

 

Un om modest, deosebit de inteligent, vorbitor de cateva limbi, specialist recunoscut pe plan international in industria petroliera, umblat in toata lumea, Mihai Mezincescu era dispus la orice ora sa-ti impartaseasca din experienta lui, fiind un om de la care aveai ce invata.

Multe dintre sezoanele de motociclism incepute cu rezultate notabile nu le-a putut incheia pentru ca era solicitat pentru probleme profesionale, pe diverse meridiane ale lumii. Dar asta nu a insemnat nimic pentru Mihai Mezincescu, care alerga la curse de placere, nu incerca sa colectioneze titluri de campion.

Cu atat mai mare i-a fost bucuria in momentul in care a imbracat primul tricou de campion la varsta de 61 ani.

1987 - Mihai Mezincescu - Campion national la 50cc sport

1987 – Mihai Mezincescu – Campion national la 50cc sport, asistat de Traian Mihailescu si Tanase Draghici

Imi aduc aminte ca era pe podium si avea lacrimi in ochi, iar noi eram in jurul lui si nu stiam ce sa facem de bucurie.

Nu cred ca sunt multi in istoria motociclismului cei care au reusit 38 sezoane de curse si, mai ales, un titlu de campion la peste 60 ani.

Probabil ca este un record de Guiness Book, dar pentru noi, cei care am crescut sub ochii lui, mai important decat recordurile este faptul ca Mihaita a fost cu noi si ne-a indrumat in acesti ani.

In 1990, in valtoarea vremurilor, a trebuit inlocuita vechea conducere a FRM si au avut loc primele alegeri pentru o noua conducere. Pana in acel moment, in toate functiile de conducere erau oameni numiti, nimeni ales.

A fost prima data cand cei implicati in sport si-au ales conducatorii, iar Mihai Mezincescu a fost cel care a fost alesul marii majoritati a celor prezenti, datorita seriozitatii sale si respectului de care se bucura.

Din pacate, o parte dintre cei care l-au votat, au facut-o cu conditia ca el sa fie secondat la conducerea Federatiei de Gabriel Olariu.

Mezincescu a reprezentat cu succes interesele sportului romanesc timp de doi ani, peroada in care a continuat sa alerge la curse, fiind in acelasi timp pilot si Secretar General al FRM.

1990 - Paris - Mihai Mezincescu si Jean-Claude Olivier, Presedintele Yamaha Motor France

1990 – Paris – Mihai Mezincescu si Jean-Claude Olivier, Presedintele Yamaha Motor France, alaturi de Florian Pop, Gabriel Olariu si Alexandru Enceanu

Bineinteles ca situatia a deranjat multa lume si au fost multi cei care au tras sfori, in incercarea de a-l indeparta pe Mezincescu de la conducerea Federatiei, pentru ca nu accepta sa se lase implicat in jocuri murdare.

Nu a fost foarte greu pentru adversarii sai sa-si atinga scopurile, pentru ca Mihai Mezincescu, scarbit de mlastina care il inconjura, a demisionat din functia de Secretar General, in care fusese ales de sportivi, lasand locul liber Secretarului Adjunct, Gabriel Olariu, care s-a trezit peste noapte Secretar General, fara sa fie ales de nimeni.

Nu a trecut multa vreme si Mezincescu a hotarat sa se retraga si din sport, dedicandu-se pasiunii pentru motociclete si masini vechi, restaurand modelele din colectia personala.

Raman in amintirea noastra motocicletele sale de concurs, unele dintre ele fiind niste repere ale istoriei motociclismului din Romania.

Mihai a cumparat de la Traian Macarie motocicleta de 175cc, care avea saua construita dintr-o strecuratoare de aluminiu, motocicleta cu care a castigat multe curse.

A doua motocicleta de referinta a fost cea pe care a construit-o cu ajutorul nostru (al echipei IMGB) dintr-un sasiu vechi de Yamaha si motorul Harley-Davidson Aermacchi de 250cc, cumparat cu bani grei din Italia, intr-una din deplasarile de servici.

Walter Villa pe Harley-Davidson Aermacchi 250

1976 – Walter Villa pe Harley-Davidson Aermacchi 250

Motorul si roata de fata, cu vestita frana pe con Campagnolo, apartinuse lui Walter Villa, Campion Mondial in 1974, ‘75 si ’76 cu acest motor, fiind pilot al echipei de uzina.

De-a lungul a doua sezoane, ’82 si ’83, Mihaita nu s-a adaptat modului in care trebuia condusa aceasta motocicleta greoaie si pretentioasa si a fost atat de galant, incat mi-a oferit motocicleta pentru tot sezonul 1984, fara nici o pretentie.

1983 - Mihai Mezincescu pe Harley-Davidson Aermacchi - circuit Glina, Bucuresti

1983 – Mihai Mezincescu pe Harley-Davidson Aermacchi 250 – circuit Glina, Bucuresti

Drum bun Mihaita, ramai in sufletul nostru, al celor pe care i-ai indrumat ! Te iubim !

2 thoughts on “Mihai Mezincescu, primul Secretar ales al FRM – o legenda trecuta in eternitate

  1. Tiberiu Troia Post author

    Multumesc pentru aprecieri. Incerc sa pastrez un nivel civilizat si caut sa postez lucruri serioase si interesante.
    Multumesc inca odata.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*