Yamaha Niken este prima motocicletă de serie cu trei roți și reprezintă, după părerea mea, un început pentru o lungă serie de modele care vor urma.
Am așteptat cu nerăbdare sosirea camionului Yamaha Niken Tour, acțiune organizată de Yamaha Europe pe tot continentul și, de această dată, România a fost a doua țară în care a poposit caravana.
Nu știu prin ce minune s-a întâmplat asa, dar realitatea este că țara noastră este acum pe hartă, chiar dacă vânzările sunt cele mai mici din Europa, de vreme ce am avut ocazia să testăm noul model Yamaha Niken înaintea celor din Anglia, Franța, Germania șamd.
Ca la orice produs ieșit din tipare, au început discuțiile înainte de a fi oferit pentru testare. E util sau nu, e frumos sau e urât, fiecare poate avea o opinie, dar, dacă merge bine sau nu, asta ar trebui afirmat numai după ce se testează ciudățenia.
Fișa tehnică Yamaha Niken
Motor în 4 timpi cu trei cilindri în linie, răcire cu lichid, DOHC, tehnologie crossplane, patru supape pe cilindru, injecție electronică PGM-FI
Capacitate cilindrică: 847 cc, cursă și alezaj: 78,0 x 59,1 mm
Raport de compresie: 11,5:1
Putere maximă: 115 CP la 10.000 rpm, cuplu maxim: 87,5 Nm la 8.500 rpm
Cutie de viteze manuală cu 6 trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare hidraulică, transmisie finală pe lanț O-ring
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată cantilever tip tandem cu sistem de gestionare a direcției Ackerman
Suspensia spate complet reglabilă
Frână față: dublu disc flotant Ø 298 mm, etriere cu 4 pistonaşe
Frână spate: disc Ø 282 mm, etrier cu 2 pistonaşe
Roată faţă 15”/spate 17”, jante turnate din aliaj de aluminiu cu 10 spiţe
Lungime: 2150 mm, ampatament: 1510 mm, ecartament: 410 mm,
Gardă la sol: 150 mm, înălțime la şa: 820 mm,
Masă la plin: 262 kg, capacitate rezervor: 18 ltr.
Motocicleta Yamaha NIKEN testată a fost pusă la dispoziție de firma Motodynamics SRL, importator autorizat Yamaha în România, cu sprijinul companiei Yamaha Motor Europe.
Fotografiile sunt opera prietenului meu, maestrul Radu Chindriş.
Echipament folosit la test
Cască LS2 Pioneer MX436 – ASP Group
Geacă REV’IT Akira Air – Motor Team
Pantaloni Wintex
Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team
Pantofi Marelbo albaștri cu șireturi bej (am uitat cizmele acasă).
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.