Yamaha 03GEN pleaca de la Tricity, primul triciclu de serie produs de Yamaha bazat pe tehnologia LMW (Leaning multi-wheel). Astfel, familia motoarelor cu 3 roti are toate sansele sa se mareasca.
De-a lungul anilor Yamaha ne-a obisnuit cu tot felul de vehicule concept, care, de cele mai multe ori, s-au transformat in scurt timp in produse de serie.
Fara sa caut prea mult prin arhive, cateva modele imi sunt vii in memorie: Buldog de 1100cc, V-Max si chiar Tricker XG250, cu care ma plimb zi de zi pe strada.
Toate au aparut la diferite manifestari din lumea larga, prezentate ca vehicul concept, pentru ca in 2-3 ani sa fie lansate pe piata cu mici modificari impuse de productia de serie.
A venit randul motoarelor cu 3 roti sa se bucure de atentia producatorului si ieri Yamaha a lansat aceste 2 noi concepte, unul de strada, cel de-al doilea pentru teren accidentat.
Nu sunt primele proiecte produse, exista scutere cu 3 roti atat pe fata, cat si pe spate si le-am probat pe toate. Nici unul nu mi s-a parut util in Bucuresti, adica pe strazile noastre, care sunt departe de a fi perfecte.
In general, nu mi-a placut senzatia produsa de rotile paralele, fie ca sunt in fata, sau in spatele jucariei, fie ca e vorba de un scuter, sau de un triciclu Can-Am (Roadster, cum il numesc canadienii).
Pentru un motociclist nu este cea mai placuta senzatie, fiind obisnuit cu o singura roata care face ca amortizoarele, fata, sau spate, sa functioneze unitar.
De data asta insa, cred ca aceste scutere concept, pe care evident ca nu aveam cum sa le probez, vor functiona diferit, pentru ca fiecare roata din fata are cate 2 amortizoare.
Singura nedumerire pe care o am este cum se va comporta pe teren accidentat acest scuter, la care pozitia picioarelor este in fata, ca la orice scuter.
Modelul Yamaha 03GEN-F este gandit pentru strada, sau sport, in timp ce Yamaha 03GEN-X are roti cu spite, ghidon inalt si protectie la far, fiind destinat folosintei pe teren, sau dual-sport.
La lansarea celor 2 modele Yamaha 03GEN, producatorul a declarat ca va continua sa exploreze si sa produca noi vehicule concept purtand numele de Yamaha GEN, ceea ce inseamna ca vom asista in viitor la aparita unor noi modele bazate pe tehnologia LWM.
Sursa: Yamaha Motor
este lesne de inteles ca Yamaha considera prioritara dezvoltarea unitatilor cu 3 roti. In unele state europene, cilindreea de pana la 250 cc poate fi condusa cu categ B cu conditia sa nu se depaseasca 21 kw. Platforma unui triciclu este mult mai recomandata pentru o eventuala urmatoare echipare cu un motor electric, deci cu baterii destul de greoaie… Si mai sunt si parintii ce scot banutii pentru odrasle, parinti pentru care, siguranta rutiera creste direct proportional cu numarul de roti.