Noul motor Desmosedici Stradale este varianta de stradă a motorului folosit de Ducati Corse la MotoGP şi va fi instalat pe viitorul Ducati Panigale V4.
După luni în care au circulat tot felul de zvonuri despre un motor V4, Ducati a prezentat versiunea stradală a motorului folosit la MotoGP, cu ocazia cursei de la Misano, Marele Premiu al statului San Marino.
Cu o capacitate cilindrică de 1103 cc, motorul produce o putere maximă de 210 CP la 13000 rpm şi un cuplu motor de 120 Nm la 12250 rpm.
Noul V4 se va produce şi în versiune pentru competiţii, atât varianta de stradă, cât şi cea specială vor avea acelaşi alezaj cu cel al actualului motor folosit la MotoGP, de 81 mm, manetoanele vilbrochenului defazate la 70 grade şi ordinea aprinderii 0-90-290-380, caracteristică tehnică ce va conferi motorului caracterul unui motor V-Twin.
Claudio Domenicali, CEO al companiei, a explicat că proiectarea dimensiunilor diferite ale motorului a urmărit optimizarea cuplului motor în plaja de turaţie mijlocie şi că în 2019 va fi produsă o versiune “R” a motorului, de 1000 cc, pentru a putea fi omologat pentru WSBK şi alte competiţii naţionale.
Motorul Desmosedici Stradale are o masă de numai 65 kg, cu doar 2,15 kg mai greu decât varianta Superquadro, de 1285 cc, datorită blocului motor turnat din aluminiu, cilindrilor din aluminiu acoperit cu NiCaSil şi capacelor motorului turnate din magneziu.
Lansarea vitorului Ducati Panigale V4 este aşteptată în noiembrie, cu ocazia expoziţiei internaţionale de la Milano, EICMA 2017, după care noua motocicletă va putea fi comandată la magazinul Ducati România din Bucureşti, importatorul oficial al produselor mărcii Ducati în România.
.
Dacă v-a plăcut articolul, puteți găsi mai jos alte materiale despre Ducati și noile modele lansate, articole postate până acum.
Ducati 1299 Superleggera prezentat de Stefano Tarabusi, Project Manager al companiei
Ducati 1299 Superleggera – de ce costă cât un Porsche 911 Carrera
Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.