Dakar 2017 a debutat pe 1 ianuarie cu startul festiv și a continuat pe 2 ianuarie cu proba prolog, o probă specială de 39 de km.
După incursiunea în Paraguay și Argentina se va ajunge în Bolivia pentru șase zile la peste 3.000 de metri altitudine, iar pe 14 ianuarie cei care au rezistat celei de a noua ediții din America de Sud, sunt așteptați la podiumul de premiere din Buenos Aires.
Etapa de pe 2 ianuarie a fost una de încălzire, care duce raliul din Asuncion (Paraguay) în Resistencia (Argentina) și a inclus o probă specială de 39 de km, piloții având dificultăți din cauza noroiului.
S-a pornit în prima din cele 12 etape, după ce pe 1 ianuarie concurenții au participat la startul festiv organizat în fața Palacio de Lopez (Palatul Prezidential) din Asuncion, ceremonie la care au asistat Horacio Cartes, președintele Paraguayului și Evo Morales, președintele Boliviei.
În aproape toate zilele petrecute în Asuncion s-a trecut de la temperaturi de 36 grade C la ploi torențiale, condițiile meteorologice influențând serios prima probă specială.
Considerată a fi un prolog, datorită distanței de doar 39 de km, această probă specială a fost câștigată de francezul Xavier De Soultrait (Yamaha).
După încheierea prologului, pe Mani îl așteaptă încă 5 ore în șa pe o legătură de aproximativ 400 de km, care include și trecerea graniței din Paraguay în Argentina.
Mani Gyenes #29, Autonet Motorcycle Team (timp pe probă: 31 min 18 sec): ”Am alunecat foarte tare pe această primă specială. Majoritatea celor din față au pus pneuri de motocros și au avut o aderență mult mai bună. Din păcate, noi avem doar pneuri pentru deșert și în noroiul de aici este foarte dificil să rulezi cu ele. Dakar-ul este lung și îmi doresc să ajung cu bine la Buneos Aires, pe 14 ianuarie.
La mulți ani și un an mult mai bun tuturor fanilor sportului cu motor.”
Pe 3 ianuarie este programată a doua etapă din Dakar 2017, aceasta se desfășoară pe teritoriul Argentinei între Resistencia și San Miguel de Tucuman și măsoară 803 km, 275 de km fiind reprezentați de proba specială.
Numită Chaco, această regiune din Argentina este cunoscută fanilor sporturilor cu motor datorită probelor speciale din WRC. De obicei, aici piloții se confruntă cu probleme create de praful existent, dar se pare că în ediția 2017, problemele vor fi create de noroi.
Credit foto: Edoardo Bauer și Emanuel Gyenes
Dacă vreți să aflați mai multe detalii despre problemele pe care le-a înfruntat Mani Gyenes de-a lungul experiențelor sale în Raliul Dakar, puteți găsi mai jos materiale pe care le-am făcut împreună cu Emanuel “Mani” Gyenes, cu ocazia edițiilor precedente ale fantasticei competiții.
Interviu Mani Gyenes după Dakar 2016 – la DigiFM, despre probleme
Mani Gyenes – interviu dat la sosirea pe aeroport, venind de la Dakar 2016
Interviu Emanuel Gyenes – despre planurile lui din acest sezon
Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.