Prietenul meu, Moș Pedală, după turul de rezistență de astă vară, în care a parcurs 1100 km în 15 ore, s-a dus la National Motorcycle Museum pentru documentare.
.
National Motorcycle Museum, situat în apropierea gării centrale din Birmingham, este recunoscut ca muzeul cu cea mai mare colecție de motociclete britanice din lume și a fost inaugurat în octombrie 1984, având la deschidere 350 de motociclete expuse.
Muzeul a fost înființat datorită eforturilor făcute de un singur om, Roy Richards, care a transmis așezământul ca moștenire soției sale și fiilor Simon și Nick, colecția ajungând acum la peste 1000 de motociclete restaurate complet, respectând în întregime specificațiile constructorilor.
În timp, muzeul a devenit cel mai mare muzeu de motociclete din lume și atrage în fiecare an în jur de 25.000 de vizitatori.
Una dintre atracțiile muzeului o constituie colecția de motociclete britanice, care omagiază perioada anilor ’60, perioadă de glorie a producției de motociclete din Marea Britanie.
Muzeul păstrează la loc de cinste această secție a colecției pentru a promova și a aminti generațiilor tinere tradițiile industriei britanice, a succeselor ingineriei și a eticii muncii existente într-o perioadă înfloritoare.
Reprezentând unul dintre principalele puncte de atracție pentru mișcarea moto din Marea Britanie, National Motorcycle Museum este o gazdă primitoare pentru evenimentele pe care cluburile și asociațiile moto le organizează aici, dispunând de un centru pentru conferințe, cu o sală pentru 1000 de participanți, 13 apartamente și două hoteluri în apropiere, proprietate a muzeului, din care The Manor Hotel din Meriden este amenajat într-o veche fabrică de asamblare a motocicletelor Triumph.
Datorită popularității în creștere a muzeului, așezământul are porțile deschise și își primește oaspeții în fiecare zi a anului, cu excepția celor trei zile de Crăciun, sau, așa după cum spun britanicii, Christmas Eve, Christmas Day și Boxing Day (o sărbătoare a țărilor din fostul Imperiul Britanic, legată de Sf. Stefan, a doua zi de Crăciun).
În această perioadă festivă a anului, prietenul meu Mircea, cunoscut în comunitatea moto ca Moș Pedală, a ajuns la muzeul pe care orice pasionat de motociclete ar trebui să aibă șansa să-l viziteze și să admire minunățiile tehnice.
Realizate într-o epocă trecută, pe vremea când motocicletele nu aveau sisteme electronice, ABS, controlul tracțiunii, lumini LED, sau sute de cai putere, care probabil pierdeau ulei și nu aveau frâne, dar erau construite ca să reziste o viață și ca să le poți lăsa moștenire nepoților.
Moș Pedală s-a gândit și la prietenii noștri care nu au ajuns la National Motorcycle Museum și a făcut mai multe poze pe care ni le-a trimis, ca pe un cadou simbolic de sărbători pentru cei care împărtășesc aceeași pasiune pentru motociclete.
.
Pentru cei care nu îl cunosc pe Moș Pedală și nu au citit poveștile despre prietenul meu, puteți găsi mai jos articolele postate până acum.
Moş Pedală pleacă la drum, sau Iron Butt în variantă românească
Moş Pedală, sau cum să construieşti o motocicletă de plictiseală
Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.