Poate cea mai importantă ştire de la Intermot este viitoarea prezenţă a firmei Indian în România, începând din 2017, prin ASP Group.
Motocicletele Indian s-au născut în 1901,firma fiind primul producător american şi lider de piaţă ani la rând, prima motocicletă având motor monocilindric, cu o putere maximă de aproape 2 CP.
Doi ani mai târziu, Oscar Hedstrom, unul dintre fondatorii companiei şi inginer şef, în acelaşi timp, folosind acest motor stabileşte recordul mondial pentru motociclete, atingând viteza maximă de 90 km/h.
În 1911, la prima ediţie a legendarei competiţii Tourist Trophy organizată pe actualul traseu de pe Snaefell Mountain, echipa de uzină Indian a ocupat primele trei poziţii, câştigătorul cursei fiind Oliver Godfrey, cu o medie orară de peste 80 km/h reuşită pe distanţa de 302 km a cursei.
Din păcate, talentatul pilot a murit în primul război mondial, în timpul unei lupte aeriane, pilotând un avion de luptă al forţelor britanice.
Rezultatele excepţionale ale motocicletelor Indian, s-au reflectat în vânzări. Se pare că “Win on Sunday, sell on Monday”, conceptul care a dus 77 de ani mai târziu la apariţia WSBK, Campionatul Mondial de Superbike, funcţiona şi atunci, pentru că producţia de motociclete Indian a ajuns în anul 1913 la 13.000 unităţi, incredibil pentru acea vreme.
Chiar şi în zilele noastre, 13.000 de motociclete vândute într-un an reprezintă o flotă impresionantă, ca să nu mai spun că înseamnă vânzările de motoare noi în România pentru vreo 15 ani.
Cu toate astea, 1913 a fost primul an în care Harley-Davidson, principalul concurent, a depăşit producţia reuşita de Indian, devenind cel mai mare producător american.
Succesele în competiţii au continuat pentru Indian, vedeta echipei de uzină, Jake DeRosier stabilind numeroase recorduri de viteză, atât în Statele Unite, cât şi pe Brooklands, cel mai vestit circuit din Marea Britanie şi câştigând peste 900 (nouă sute) de curse.
Seria uimitoare de victorii a fost întreruptă în 1913, când, la numai 33 de ani, DeRosier moare în urma unei accidentări serioase.
În semn de respect, fabrica Indian a întrerupt producţia pe timpul funeraliilor pilotului.
Primul război mondial şi perioada imediat următoare au avut un rol deosebit de important în economia americană, influenţând şi soarta producătorilor de motociclete.
Fondatorii firmei, Oscar Hedstrom şi George Hendee, nişte pasionaţi, au părăsit compania, din diferite motive, astfel încât deciziile erau luate acum de un consiliu de conducere, care a făcut o mare greşeală strategică.
Profitând de intrarea Statelor Unite în primul război mondial, fabrica vinde Guvernului pentru scopuri militare, cea mai mare parte a producţiei din 1917 şi 1918, lăsând dealerii reţelei fără motociclete.
Fiind obligaţi să uite tot ce este legat de pasiune, fidelitate şi orice alte concepte morale, dealerii sunt obligaţi să se îndrepte către producătorul care le poate oferi motociclete şi acela a fost Harley-Davidson.
Din această situaţie, Indian nu şi-a revenit niciodată, pierzând partenerii şi oferind pe tavă reţeaua de distribuție principalului concurent.
Fabrica a continuat să producă până în 1953, timp în care s-au născut, au trăit şi au murit numeroase modele de motociclete, unele dintre ele nişte adevărate minunăţii tehnice, care au făcut oamenii să viseze.
După 1953, compania a trecut prin mai multe mâini, acţionariatul schimbându-se des, dar încercările de a readuce producţia pe linie de plutire şi, odată cu ea, succesul firmei, s-au soldat cu eşecuri.
Totul până în 2011, când Polaris Industries, colosul industrial care are printre mărcile corporaţiei încă o marcă de motociclete, Victory, a achiziţionat acţiunile firmei şi a reînceput producţia, lansând câteva modele noi.
Având un partener serios în România, ASP Group, companie care a dovedit că poate derula interesele producătorului, fiind lider de piaţă la vânzările de ATV-uri şi snowmobile, Polaris a hotărât că poate încredinţa acestei firme reprezentarea mărcii Indian în România.
Aşteptam de mult acest moment, probabil în amintirea motocicletei Indian Scout pe care am cumpărat-o în 1990 dintr-o curte din Ferentari, unde zăcea rezemată de gard, în spatele unui mărăciniş gros de un metru.
N-am fost în stare s-o restaurez, aşa că am vândut-o, ca orice român care se respectă şi face un ban din orice.
Nu trece o zi din viaţa mea fără sa regret decizia imbecilă pe care am luat-o atunci şi, chiar dacă nu aş fi reuşit vreodată să restaurez acel simbol, trebuia să pastrez Indianul şi să mor cu el în sufragerie, în loc s-o vând unui bişniţar.
Acum, pentru oricine a visat să conducă un Indian, sau doar să-l păstreze în sufragerie, aşa cum trebuia să fac eu, începând de anul viitor, motocicletele Indian vor fi prezentate într-un magazin al firmei ASP Group din Bucureşti, vor putea fi cumpărate, folosite şi iubite, aşa cum merită o motocicletă devenită legendă.
.
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.
Va multumesc mult pentru oferta, sunt foarte interesat de motocicleta dumneavoastra si mi-ar face mare placere sa o pot testa.
Sunt sigur ca se va bucura de mare interes atat la TV, cat si in celelalte media in care promovez motoarele.
Cum pot afla modelele si preturile la care se vor vinde in tara motocicletele …as fi incintat sa o cumpar de acolo decit sa o aduc de peste ocean…multumesc
Primele motociclete trebuie sa ajunga in Romania in foarte scurt timp si importatorul va stabili preturile, pentru ca vor fi prezentate la SMAEB, pe 23 aprilie. Oricum voi posta aici lista de preturi si toate noutatile.
Slava domnului ca vor fi Indian disponibile si in ROM. Personal, mi se par INFINIT mai bune si cu personaliate decat Harley. Sau cum zicea cineva “Harley=Indian wannabe”. O descriere perfecta. Succes Indian!
salve ma numesc Ciprian locuesc in italia ma intereseaza motocicleta voastra modelul chif classic bicolor rosu negru noua km 0 . locuesc la Piatra Neamt ma inereseaza pretul total in euro sau in lei . multumesc anticipat va las al meu mail cipriannedelcu902@yahoo.it