Cu foarte multe avantaje, cu numeroase noutăţi tehnologice şi foarte puţine puncte slabe, KTM 250 EXC-F oferă reţeta unei motociclete care promite a fi lider al categoriei enduro, la clasa ei.
Începând din 2008, motocicletele de competiţie, urmate de cele de serie, au fost echipate cu sisteme electronice revoluţionare, apărute ca urmare a evoluţiei uluitoare a tehnologiei.
Au apărut moduri de livrare a puterii, controlul tracţiunii, senzori de treaptă a cutiei de viteze, toate datorită concurenţei extraordinare din cursele de viteză pe circuit.
Yamaha a fost printre primii producători care au implementat modurile de livrare a puterii la motocicletele de motocros şi enduro, alegând să foloseasca o soluţie tehnică interesantă, inversând poziţia tradiţională a cilindrului, cu evacuarea în spate.
Parcă răspunzând noilor modele lansate de Yamaha, KTM a prezentat recent o gamă completă de motociclete de enduro, patru modele echipate cu motoare în doi timpi şi alte patru cu motoare în patru timpi.
Evenimentul în care gama KTM enduro 2017 a fost prezentată presei a avut loc în Slovacia, pe pista amenajată de la Skicov, un traseu cu lungimea turului de aproximativ 15 km, de dificultate medie, cu porţiuni de clasa A (profi).
Am ales să testez şi să înţeleg în amănunt ceea ce îţi oferă noul 250 EXC-F, modelul echipat cu motor în patru timpi, pentru că testasem modelul similar de la Yamaha şi pentru că folosesc o astfel de motocicletă, pentru ieşiri în natură, fără pretenţii sportive.
În primul rând am fost de-a dreptul impresionat de faptul că motocicleta este complet alta faţă de modelul anterior, existent pe piaţă în 2016.
Nu este o variantă modificată şi îmbunătăţită, ci este o motocicletă complet nouă, la care se poate folosi doar ghidonul de la modelul precedent, toate celelalte piese componente fiind redesenate.
Noul 250 EXC-F, cel mai mic din gama modelelor echipate cu motor în patru timpi, a fost proiectat şi construit având ca prioritate reducerea şi centralizarea maselor.
Produsul final reprezintă rezultatul luptei câştigate de colectivul care a proiectat aceasta motocicleta, în războiul purtat de toţi producătorii cu gramele şi milimetrii.
Absolut toate piesele componente au fost regândite, redesenate, repoziţionate şi în final realizate pentru a uşura motocicleta şi pentru a o face mai puternică, rapidă şi manevrabilă.
Fragment din testul motocicletei KTM 250 EXC-F, model 2017, articol publicat în revista Auto Motor și Sport nr.8, apărută în august 2016, articol care va fi postat mai târziu.
Modelul KTM 250 EXC-F 2017 si toate celelalte motociclete din gama KTM pot fi achiziționate de la compania Dementor, importator oficial al produselor KTM în Romania.
.
Dacă v-a plăcut articolul, mai jos puteţi găsi alte materiale interesante despre motocicletele KTM, prezentate până acum.
KTM EXC 2017 – Cum a fost prezentată presei noua gamă enduro – filmul oficial
KTM 1290 Super Duke R, model 2015 – Test şi prezentare – varianta video
KTM 1190 Adventure – varianta video – test şi prezentarea motocicletei
KTM 1190 Adventure – Victoria tehnologiei – test şi prezentarea motocicletei
Materialul filmat a fost prezentat la Digi24, în rubrica moto a emisiunii La Volan din 30 iulie 2016.
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.