TIBERIU TROIA

BMW R 1200 RS – Test şi prezentare – varianta video

Cei 125 CP furnizaţi de motorul boxer instalat pe modelul BMW R 1200 RS sunt mai mult decât suficienţi pentru a face faţă în orice situaţie, fără să simţi nevoia de mai mult.

Ştiu că există o teorie care are numeroşi adepţi care spune că nu ai niciodată suficientă putere, dar, în condiţii de folosinţă normală, când vorbim de 125 CP, în 95% din situaţii orice plus de putere este inutil.

Pe lângă putere, motorul atinge un cuplu maxim 125 Nm, cuplu din care mare parte este furnizat la o turaţie de 4-6000 rpm, motocicleta fiind foarte elastică în condiţii de trafic.

Masa modelului BMW R 1200 RS este cu peste 40 kg mai mică decât cea a concurentelor japoneze, motorul lor cu patru cilindri în linie fiind mai puternic, dar mult mai greu.

Toate aceste avantaje le-am putut descoperi după ce am plecat la drum cu motocicleta, dezavantajele cunoscându-le înaintea testului.

Şi avantajele îmi erau cunoscute, dar, pentru că nu am fost niciodată un adept al motoarelor boxer, trebuie să recunosc că am plecat în test cu o idee preconcepută, aceea că motorul nu trebuie să-mi placă, e doar un boxer, nimic mai mult.

BMW R 1200 RS

Parbrizul carenei poate fi fixat în doua poziţii cu ajutorul unui mecanism foarte simplu

Marea surpriză a fost că motorul funcţionează atât de rotund, încât aproape nu simţi că foloseşti un boxer.

La această senzaţie contribuie şi soluţia aleasă pentru şasiu, care este tubular din oţel, format din două părţi distincte, motorul fiind purtător de sarcină.

Livrarea puterii este controlată electronic, în configuraţia standard fiind disponibile două moduri: “Road” şi “Rain”. Denumirile sunt suficient de lămuritoare. În primul mod puterea este livrată într-o manieră echilibrată, respectând confortul pilotului, dar oferind suficientă forţă, in timp ce modul pentru ploaie temperează răspunsul motorului, pentru situaţii care impun atenţie mărită – ploaie, suprafeţe alunecoase, aderenţă scăzută.

Aşa cum ne-a obişnuit până acum, BMW oferă pentru orice motocicletă pachete opţionale, cu echipamente şi dotări suplimentare faţă de echiparea standard.

Acest lucru este valabil şi pentru pachetul electronic al acestui model, existând modul opţional Pro în care sunt disponibile alte două variante: “Dynamic” şi “User”. În primul motorul arată tot ceea ce poate, asistat şi de controlul tracţiunii DTC (Dynamic Traction Control), a cărui intervenţie este redusă mult.

BMW R 1200 RS

Bordul digital cu vitezometru analog oferă toate informaţiile necesare, iar modul de prezentare a informaţiilor poate fi setat în funcţie de preferinţe

În modul User, cel mai interesant după părerea mea, pilotul are libertatea să seteze totul conform dorinţei şi experienţei personale, variantele fiind multiple.

Pe lânga informaţiile devenite obişnuite care influenţează sistemele electronice, la modelul BMW R 1200 RS au apărut şi senzori de înclinare a motocicletei, care influenţează răspunsul modurilor de pilotaj, controlul tracţiunii şi ABS-ul.

Toate aceste setări posibile sunt gestionate prin intermediul bordului complet, un adevărat panou de informaţii, compus dintr-un vitezometru analog şi un panou digital în continuarea acestui ceas cu aspect tradiţional, parte a bordului care oferă toate celelalte informaţii.

Ecranul digital poate fi setat, iar aspectul informaţiilor poate fi ales, turometrul putând fi afişat şi ca un grafic liniar, iar viteza exprimată în cifre, pentru o observare mai facilă.

BMW R 1200 RS

Toate componentele importante prezente pe BMW R 1200 RS despre care am amintit până acum, şasiul, motorul, amortizoarele şi pachetul electronic îşi aduc contribuţia şi senzaţia generală este de motocicletă uşoară şi manevrabilă.

Materialul filmat a fost prezentat la Digi24, în rubrica moto a emisiunii La Volan din 14 mai 2015.

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

BMW R 1200 RS

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*