În salonul custom de la EICMA 2015 am găsit multe motociclete interesante, dar cele trei construite de Radikal Chopper au fost spectaculoase.
Zeci de motociclete customizate, multe standuri ale firmelor de specialitate, era greu să te concentrezi şi să-ţi alegi un motor preferat, dar era imposibil să nu te opreşti în dreptul standului Radikal Chopper şi să nu admiri cele trei motociclete expuse.
Trei motociclete construite în trei stiluri diferite, dintre care un Boardtracker ar fi putut câştiga un premiu de frumuseţe şi originalitate la orice concurs de gen.
Andrea Radaelli, proprietarul firmei şi constructorul motocicletelor a acceptat să stea de vorbă cu mine, cu toate problemele de comunicare, pentru că el nu vorbeşte engleza şi eu nu puteam vorbi în italiană în timpul filmării, ca să nu devin caraghios, limba lui Dante nefiind punctul meu forte în comunicare.
Întrebările puse de mine au fost traduse de un prieten de-al lui Andrea, care stătea cu noi pe banchetă, secvenţele fiind editate la montaj.
Am aflat cum îşi proiectează constructorul motocicletele, fără să pună nimic pe hârtie, cum îşi alege materialele, punând accentul pe alamă, aluminiu şi lemn, care dintre componente sunt produse chiar de el şi cât timp durează construcţia unei astfel de motociclete.
Din păcate, spaţiul alocat rubricii moto din cadrul emisiunii gazdă este limitat şi nu a fost posibil să includem toată discuţia în materialul prezentat la Digi24.
Îmi amintesc că l-am întrebat pe Andrea Radaelli ce ar face dacă, într-o zi, ar fi pus în situaţia ipotetică să nu mai aibă voie să contruiască motociclete. Nu ştiu cine ar putea face aşa ceva – pompierii, garda financiară, poliţia, guvernul, mă rog, cineva…
Fără să ezite mult, Andrea mi-a răspuns că s-ar apuca să construiască camioane, bărci, avioane, ceva care merită şi poate fi customizat, dar nu ar putea să stea fără să construiască ceva.
Materialul filmat a fost prezentat la Digi 24, în rubrica moto a emisiunii La Volan din 27 februarie 2015.
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.