Cu câteva ore în urmă, la Barcelona, Yamaha a prezentat presei noile motociclete MotoGP 2016, alături de Valentino Rossi şi Jorge Lorenzo.
În timp ce componenţa echipei de uzină Yamaha era cunoscută şi confirmată cu puţin timp în urmă la EICMA 2015, modificările aduse motocicletelor erau previzibile, dar nu fuseseră anunţate.
Câteva modificări foarte importante au fost aduse motocicletei din 2015, dar toate modificările care au fost făcute publice erau cunoscute încă de anul trecut, fiind prevăzute de Regulamentul competiţiei.
Roţile sunt de 17”, anvelopele folosite sunt Michelin, noul furnizor de anvelope după plecarea producătorului Bridgestone, iar unitatea centrală ECU este produsă de Magneti Marelli.
În rest, detaliile tehnice sunt prezentate foarte evaziv, aşa cum se întâmplă de fiecare dată, principalele performanţe fiind secrete, vezi puterea de “peste 240 CP”.
Specificaţie tehnică Yamaha YZR-M1 2016
Motor: 4 cilindri în linie, cu vilbrochen “crossplane”, răcit cu lichid, 1000 cc
Putere: peste 240 CP, 176 Kw
Şasiu: Deltabox aluminiu cu reglaj al geometriei direcţiei, basculă aluminiu
Transmisie: Cutie de viteze casetată cu 6 trepte şi rapoarte alternative disponibile
ECU: Magneti Marelli, conform Regulamentului FIM
Roti: faţă/spate 17” din magneziu forjat MFR
Anvelope: Michelin, slick, intermediare, sau ploaie
Frâne: Brembo, dublu disc din carbon 320 mm, sau 340 mm, etriere cu 4 pistonaşe pe faţă, disc din oţel inoxidabil, etrier cu 2 pistonaşe pe spate
Masa: 157 kg, conform Regulamentului FIM
Acestea sunt modificările care puteau fi făcute publice, dar sunt sigur că, pe parcursul sezonului vom afla multe alte noutăţi implementate acestor motoare, aşa cum se întâmpla de fiecare dată.
Odată cu acest moment aşteptat de toţi specialiştii, lupta pentru supremaţie în sezonul care va începe în curând devine şi mai interesantă, pentru că piloţii şi echipele tehnice trebuie să se adapteze celor două schimbări majore, cauciucurile şi electronica.
Este cunoscut tuturor că modificările importante trebuie făcute pe rând, câte una, niciodată două în acelaşi timp, pentru că e greu să coordonezi informaţiile livrate şi să optimizezi performanţa având două variabile simultan.